سازمان کشورهای قاره آمریکا از تلاشهای"نيكولاس مادورو" رئیس جمهور ونزوئلا برای حل بحران سیاسی در این کشور قدردانی کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی ، سازمان کشورهای قاره آمریکا از تلاشهای رئیس جمهور ونزوئلا برای حل بحران سیاسی در این کشور قدردانی کرد.

 سازمان کشورهای قاره آمریکا با صدور بیانیه ای حمایت کامل خود را از ابتکار صلح نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا برای حل ناآرامیهای سیاسی در این کشور اعلام کرد. آمریکا، پاناما و کانادا تنها کشورهای عضو این سازمان بودند که با این بیانیه مخالفت کردند. دولت سوسیالیست مادورو با تشکر از بیانیه این سازمان، آن را پیروزی دیپلماتیک برای خود ارزیابی کرد. چندین هفته است هر روز در کاراکاس پایتخت ونزوئلا تظاهرات برگزار می شود. مادورو معتقد است این اعتراضات بخشی از توطئه گروههای راستگرای افراطی برای سرنگونی دولت اوست. 

شنبه بار دیگر هزاران معترض در چندن شهر ونزوئلا به خیابان‌ها آمدند و سیاست‌های اقتصادی دولت را محکوم کردند. در کاراکاس تظاهرات دانشجویان به خشونت کشیده شد. پلیس برای متفرق کردن معترضان که قصد داشتند با ایجاد مانع خیابان‌ها را ببندند گاز اشک آور شلیک کرد. در چند هفته ناآرامیهای ونزوئلا حدود بیست نفر کشته شده اند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار