مدیرعامل بنیاد برکت گفت:مهمترین وظیفه بنیاد برکت توانمند سازی مناطق محروم و کمتر توسعه یافته است.

 نوروزی با بیان اینکه بنیاد برکت طی شش سال گذشته مهم ترین هدف خود را برای توانمندسازی اقتصادی مناطق کمتر توسعه و محروم قرار داده است، تصریح کرد: بعد از انقلاب در کشور به ویژه در روستاها و مناطق محروم خیلی خوب کار شد اما به علت اینکه به این مناطق اشتغال را نبردیم، بسیاری از سرمایه گذاری ها بدون استفاده ماند و دوباره شاهد تخلیه و مهاجرت جمعیت و بدون استفاده ماندن زیرساخت های ایجاد شده بودیم.

وی با اعلام اینکه با کارآفرینان متقاضی سرمایه گذاری در مناطق محروم مشارکت می کنیم، گفت: مشارکت ما کاملا اسلامی است و در سود و زیان مشارکت خواهیم کرد.

مدیرعامل بنیاد برکت با بیان اینکه میزان سرمایه گذاری این بنیاد با کارآفرینان فقط 49 درصد است، افزود: بنیاد برکت قصد تصدی گری ندارد و فقط قصد کمک به بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در مناطق محروم را دارد.

وی گفت: از زمان ورود، سه تا پنج سال در کنار شریک سرمایه گذار هستیم و کمک و حمایت می کنیم، بعد از پنج سال با واگذاری طرح با اولویت شریک سرمایه گذار از طریق اقساط و تنها با گرفتن اصل پول از مشارکت خارج می شویم.

نوروزی در خصوص میزان سرمایه گذاری بنیاد در طرح های با بازده اقتصادی خاطرنشان کرد: در حوزه بنگاه های خرد و متوسط وارد می شویم که به سه دسته سرمایه گذاری کوچک تا 5 میلیارد تومان، متوسط 20 تا 30 میلیارد تومان و بزرگ تا 60 میلیارد تومان مشارکت می کنیم.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه بسیاری از معضلات و ناهنجاری های اجتماعی ریشه در بیکاری دارد و اگر اشتغال ساماندهی شود بسیاری از مشکلات به خودی خود متوقف خواهد شد، اولویت با طرح های با ایجاد اشتغال بالا است.

مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به اینکه بنگاه های کوچک بر مبنای مزیت های منطقه ای می توانند شکل بگیرند و با ایجاد بنگاه های کوچک به رشد اقتصاد ملی کمک می کنیم و با این روش می توانیم کشور را به کارگاه ها و کارخانجات گسترده تبدیل کنیم، افزود: در بنیاد برکت امسال حدود 15 میلیون دلار صادرات داشتیم و این زمینه بسیار خوبی برای خارج کردن استان های نیازمند، از مشکلات اقتصادی است.

وی تاکید کرد: کشور به حجم زیادی از کار احتیاج دارد و ما متعهد به کار در همه استان ها هستیم و در بحث اقتصادی از دو ظرفیت تجهیز منابع و به کار گیری توان مدیریت بخش خصوصی بدون ورود در تصدی گری، استفاده می کنیم.

نوروزی با اشاره به فضای انسجام و همدلی در استان کرمان، خاطر نشان کرد: زمینه برای پرواز به سمت اهداف لازم و مقدس کشور وجود دارد و امیدواریم به نتیجه برسد./س


برچسب ها: بنیاد ، برکت ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.