پارلمان لیبی اعلام کرد دفتر اجرایی منطقه برقه تاکید کرده است نفتکش کره شمالی که در بندر السدره در شرق لیبی برای بارگیری نفت پهلو گرفته است تا پیش از ساعت 13 یکشنبه (11 به وقت گرینویچ) این بندر را ترک نخواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک عضو کمیسیون انرژی در کنگره ملی لیبی (پارلمان) که خواست نامش فاش نشود گفت : گزارشهای اطلاعاتی که کمیته بحران دریافت کرده است نشان می دهد این نفتکش بندر السدره را پیش از تکمیل گنجایش آن که حدود 350 هزار بشکه نفت خام است ترک نخواهد کرد و ظرفیت آن نیز حدود ساعت یک بعد از ظهر یکشنبه (11 به وقت گرینویچ) تکمیل خواهد شد.

وی افزود: دست کم 15 ساعت زمان نیاز است تا این نفتکش ظرفیت خود را تکمیل کند و روند بارگیری نفت خام ساعت 10 شب شنبه به وقت محلی آغاز شده است.

این منبع افزود : این نفتکش که پرچم کره شمالی را بالا برده و در چارچوب شرکتهای امارات عربی متحده اداره می شود و یک تاجر سعودی مالک آن است ، پیش از خروج از آبهای لیبی توسط نیروی هوایی ره گیری خواهد شد و اگر نتواند از خروج این نفتکش جلوگیری کند توسط جنگنده های ارتش لیبی بمباران خواهد شد.

نفتکش "مورنینگ گلوری" از ساعات ابتدایی روز شنبه در بندر السدره که تحت کنترل گروهی مسلح قرار دارد پهلو گرفته است.  این گروه مسلح که از تاسیسات نفتی بندر السدره محافظت می کردند اعلام جدایی کردند و افزودند دفتر سیاسی و اجرایی منطقه برقه را که خودمختاری در لیبی را خواستار است تشکیل داده اند.  

مقامات لیبی شنبه تهدید کرده بودند اگر این نفتکش اقدام به بارگیری نفت کند آن را بمباران خواهند کرد.  

علی زیدان نخست وزیر لیبی در نشستی خبری گفت : دادستان کل دستور توقیف این کشتی را صادر کرده است.  

وی تاکید کرد : همه طرفها باید به حاکمیت لیبی احترام بگذارند و اگر این کشتی از دستورات سرپیچی کند بمباران خواهد شد.
  
وی درباره وقوع فاجعه زیست محیطی احتمالی هشدار داد.  

ایوب قاسم سخنگوی رسمی نیروی دریایی لیبی پنجشنبه اعلام کرده بود : این نفتکش سه شنبه به این بندر نزدیک شد اما خیلی زود آن را ترک کرد اما این نفتکش بامداد شنبه بازگشت و در این بندر پهلو گرفت.   

این نماینده پارلمان لیبی افزود : یک نفتکش دیگر که پرچم نیوزیلند را بالا برده است شامگاه شنبه به آبهای لیبی در نزدیکی بندر الحریقه در شهر طبرق در شرق لیبی نزدیک شد اما پس از آن دور شد.
  
وی افزود : احتمال دارد این نفتکش بار دیگر برای ورود به این بندر برای بارگیری نفت خام تلاش کند ، در صورتی که تلاش خود را تکرار کند ما با آن برخورد خواهیم کرد.

انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار