معاون پرستاری و مراقبت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت :افزایش نیروی پرستاری در اولویت کاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفته است.

  به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، میرزابیگی در مراسم تجلیل از پرستاران نمونه خراسان رضوی در مشهد گفت : در بیشتر نقاط کشور به ازای هر تخت بیمارستانی پنج دهم تا هفت دهم نفر نیروی پرستار مشغول به کارند که این نشان دهنده کمبود نیروی انسانی در این حوزه است.

وی ادامه داد: معاونت مراقبت و پرستاری برای از میان برداشتن و یا کاهش چالش های پیش روی پرستاران بیست و پنج طرح پیشنهادی را به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارائه کرده است که از این تعداد چهار طرح به تصویب نهایی رسیده است.

معاون پرستاری و مراقبت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه تامین نیروی انسانی مورد نیاز از اولیت کاری این معاونت قرار گرفته است افزود: ساماندهی مراکز مراقبت پرستاری، مراکز ارائه مراقبت های آسایشگاهی روزانه و تدوین آیین نامه جذب و نگهداشت سرمایه های انسانی پرستار در مناطق محروم از طرح های مصوب وزارتخانه در معاونت مراقبت و پرستاری است.

رییس نظام پرستاری کشورگفت: برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز طرح به کار گیری دانشجویان ترم شش به بعد رشته های پرستاری به زودی اجرایی خواهد شد.

میرزابیگی با تاکید بر اینکه شرکت در این طرح داوطلبانه است و طرح در مدت پنج سال اجرایی می شود، گفت: دانشجویان متقاضی شرکت در این طرح باید دارای حداقل معدل چهارده باشند و فقط دانشجویانی که معدل بالاتر از 17 داشته باشند می توانند با کسب مجوز از استادان و مسئولان بیش از صد ساعت کار کنند/س
برچسب ها: پرستار ، بهداشت ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.