وزیر آموزش و پرورش گفت:با زمان بندی مناسب می توان بدنه آموزش و پرورش را منطبق با حفظ حرمت، حق الناس و ارزش ها و خط قرمزهای نظام سامان بخشید.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران  علی اصغر فانی وزیر آموزش تصریح کرد: ما باید از خدمات و تجربیات همه عزیزانی که به برکت انقلاب اسلامی صاحب تجربه هستند استفاده نماییم .

وزیر آموزش و پرورش، با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص احراز شایستگی ها در مدیریت منابع انسانی تاکید کرد : لحاظ صلاحیت های سیاسی ، اعتقادی و توجه به توانمندی های افراد در آموزش و پرورش لازم و ضروری است .

وی از ورود افراد پایبند به نظام ، انقلاب و اسلام در آموزش و پرورش سخن گفت و توجه به صلاحیت، تعادل شخصیتی و توانمندی های حرفه ای یک فرد به عنوان معلم را از اهم وظایف هیات مرکزی وزارت آموزش و پرورش برشمرد .

وزیر آموزش و پرورش از هیات مرکزی وزارت آموزش و پرورش خواست با تبدیل شایستگی ها به ضابطه و قاعده زمینه ی ورود معلمان پایبند به مسائل اعتقادی، سیاسی و کارآمد را در آموزش و پرورش فراهم نماید.

فانی، تحول در سازمان را تحول در منابع انسانی عنوان کرد و افزود: محقق شدن برنامه های سند تحول بنیادین در راستای تربیت نیروی انسانی کارآمد امکان پذیر است لذا با صرف تولید کتاب، محتوی و برنامه های خوب نمی توان نسبت به تحقق برنامه های این سند امیدوار بود .

وزیر آموزش و پرورش، توجه به شایستگی ها به طور اعم در آموزش و پرورش را کارساز دانست و افزود : در این صورت شاهد خروجی های مناسب تر در آموزش و پرورش خواهیم بود .


وی گزینش آموزش و پرورش را در مقایسه با سایر سازمان ها یک گزینش ممتاز در کشور معرفی کرد و با مناسب دانستن ترکیب هیات مرکزی وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: حق الناس یک بحث جدی در آموزش و پرورش است لذا رد صلاحیت افراد کارآمد خطرناک تر از بی دقتی در ورود افراد بی صلاحیت در سازمان است .

وزیر آموزش و پرورش خواستار اصلاح و تغییر برخی نگرش ها و روش ها در هیات مرکزی گزینش آموزش و پرورش شد و افزود: با تغییر دانش مشکل آموزش و پرورش مرتفع نخواهد شد چرا که بسته ها و دوره های آموزشی حداکثر منجربه تغییر دانش مخاطبان خواهد شد .

فانی، آموزش و پرورش را برخوردار از وسعت، امکانات و توانایی دانست و گفت: با زمان بندی مناسب می توان بدنه آموزش و پرورش را منطبق با حفظ حرمت، حق الناس و ارزش ها و خط قرمزهای نظام سامان بخشید.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد : هیات عالی گزینش با رعایت اصول و قوانین مربوطه با اطمینان بیشتر نسبت به آراء صادر شده قضاوت کرده و بتواند بیش از گذشته در راس گزینش های کشور الگو سازی کند .


انتهای‌پیام/
برچسب ها: وزیر ، آموزش ، حق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار