مدیر برگزاری جشنواره‌های اقوام ایرانی در کشور از برگزاری نخستین جشنواره اقوام ایرانی خبر داد.

کاظمی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در تشریح این خبر با اشاره به فرا رسیدن آستانه نوروز، پاسداشت فرهنگ ایرانی اسلامی را مهمترین هدف برگزاری نخستین جشنواره و آیینه اقوام ایرانی دانست و اظهار داشت: این جشنواره تا 25اسفندماه در بوستان نوروز برپا خواهد بود.

وی به حضور 11قوم کشور نظیر کرد، آذربایجان، خراسان، قشقایی، بختیاری در این جشنواره اشاره نمود وافزود: برگزاری این جشنواره فرصتی برای افرادی خواهد بود که امکان سفر به شهارهای مختلف کشور را نداشته ضمن اینکه شهروندان می‌توانند مقصد گردشگری نوروزی خود را با مشاهده ویژگی این اقوام تعیین نمایند.

مدیر برگزاری جشنواره‌های اقوام ایرانی همچنین به برپایی 50غرفه به منظور عرضه صنایع دستی و سوغات استان‌های کرمانشاه، قزوین، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، لرستان، همدان، کرمان و سیستان بلوچستان در این جشنواره اشاره نمود و افزود: آشنایی بیشتر شهروندان با صنایع دستی و سوغات نقاط مختلف کشور یکی از مهمترین دلایل برپایی این غرفه‌ها بوده است.

کاظمی ظرفیت اقوام مختلف کشور را فراتر از صنایع دستی و تولیدات غذایی عنوان کرد و گفت: نمایش موسیقی اقوام نظیر آذربایجان، خراسان، کردستان، قشقایی، ترکمن از دیگر ویژگی‌های این نمایشگاه است که هر روز به صورت زنده برای بازدیدکنندگان اجرا خواهد شد.
وی به برپایی 7چادر عشایری در این جشنواره اشاره نمود و افزود: آشنایی با زندگی سنتی عشایر و آداب و رسوم آنان مهمترین ویژگی این بخش از نمایشگاه است.

گفتنی است، این نمایشگاه از 15لغایت 25اسفندماه به مدت 10روز از ساعت 9 الی21 در اتوبان حقانی، اراضی عباس‌آباد، بوستان نوروز، انتهای پارک آب و آتش برپا است.

انتهای‌پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار