به گزارش
خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، میثم مظفر در جمع خبرنگاران گفت: هماکنون 17هزار تاکسی فرسوده در پایتخت مشغول فعالیت هستند که هزینههای بالا و کیفیت خدماترسانی به شهروندان را ندارند ما با ستاد حمل و نقل سوخت که متولی سازمان در کل کشور است جلسهای برگزار کردیم و موجب شد 4هزار تاکسی فرسوده که مدل ساخت آنها از سال 82به قبل هستند بتوانند به کلیه شرکتهای خصوصی مراجعه و نسبت به نوسازی تاکسی خود اقدام کنند.
وی افزود: خودرویی که برای آنها در نظر گرفته شده سمند EF7 است که آنرا جایگزینی برای پیکان کردیم و با قیمت 27میلیون و 800هزار تومان در اختیار تاکسیرانان قرار میگیرد.
رییس سازمان تاکسیرانی شهر تهران در ادامه بیان داشت: این فرصت امسال فراهم شده که از این مبلغ 20میلیون تومان از کلیه شعب بانکهای صادرات بتوانند با یک ضامن که دارای جواز کسب است وام بگیرند و با سود 15درصد دریافت میشود.
وی در ادامه اظهار داشت: همچنین 5میلیون تومان بابت ارزش اسقاط خودرو به تاکسیران داده میشود و 300هزار تومان هم مراکز اسقاط به تاکسیرانان تحویل میدهند که در کل خود تاکسیران 2میلیون و 600هزار تومان بابت خودروی نو باید ارائه دهد.
وی در ادامه افزود: مبلغ 20میلیون تومان وام را به صورت اقساط میپردازند که هماکنون 20نفر تاکسیران ثبتنام کردهاند که چنانچه تاکسیرانان وقت بگذارند دو هفته مراحل اسقاط خودرو وقت میگیرد و خودروی جدید گازسوز تعبیه شده و دارای شرایط مطلوبی از نظر زیست محیطی است.
* جابهجایی 5/4 میلیون نفر مسافر 22درصد از سهم سازمان تاکسیرانی پایتخت میثم مظفر با بیان اینکه تاکسیرانی روزانه 5/4 میلیون نفر را در تهران جابهجا میکند که 22درصد از سهم حمل و نقل شهری است و ما دارای 80هزار تاکسی در شهر تهران هستیم که این گستردگی ناوگان را نشان میدهد، گفت: ما در این سازمان به دنبال ارتقا ناوگان و ارتقا شأن و منزلت تاکسیرانان هستیم.
وی افزود: ارتباط بین 26شرکت خصوصی با 22مدیر منطقه و مدیر مرکزها نیاز به یک سیستم نرمافزاری جدید داشت به همین دلیل سیستم نرمافزار سیما تاکسی را تعبیه کردیم.
وی تصریح کرد: برای صدور کارنامه هوشمند تاکسیرانان در هر مرحله کاری که شرکت خصوصی در کار خود تعلل کند پیامکی به ناظر آن داده میشود که کار در زمان خود انجام نشده است.
میثم مظفر در ادامه بیان داشت: برای کنترل ناوگان حمل در مرکز کنترل نظارت یا مرکز مانیتورینگ و با دوربینهای RFID و سیستم GPS گشتهای شهری، به وسیله این نرمافزارها تاکسیرانی را به سیستم هوشمندی مجهز شده است.
وی تصریح کرد: در سال 93 شروع به ارسال پیامک به تاکسیرانان کمکار و غایب میکنیم و در مرکز هوشمند کارنامه سنتی را تبدیل به کارنامه هوشمند خواهیم کرد.
رییس سازمان نظارت بر تاکسیرانی در ادامه بیان داشت: بیمه تکمیلی 80هزار تاکسیران یکی دیگر از کارهای اعمال شده است که در سامانه بشارت به وسیله کد ملی اسم تاکسیران در سایت آورده میشود و وی قادر خواهد بود پرینت بیمه تکمیلی خود را اخذ کند و دیگر احتیاج به رفتن در هیچ مرکزی نیست.
همچنین برای اعضای خانواده تاکسیران با 70درصد تخفیف تحت پوشش بیمه تکمیلی درمان قرار میگیرند و تا 15فروردین ماه سال آینده همه تاکسیرانها و اعضای خانواده آنها از طریق سایت بشارت میتوانند مبلغ را واریز و بیمه تکمیلی شوند.
وی افزود: مسابقه تهران تاکسی کار آینده ما خواهد بود که با مشارکت شبکه 5سیما در 26قسمت پخش خواهد شد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: مرکز آموزش تاکسیرانان شهر تهران را تاسیس کردیم تا تاکسیهای خطی، راهآهن، گردشی در مرکز آموزش، آموزشهای لازم را جهت دانش فنی خودرو، دانش شهرشناسی، قوانین راهنمایی و رانندگی را میبینند تا تاکسیرانی مدرن و با افراد تحصیلکرده در آینده داشته باشیم.
انتهایپیام/
میخواستم به تصمیم گیرندهای که میشینن جیب خودشونو نگاه میکنن وطبق اون واسه دیگران تصمیمگیری میکنن بگم اول ببینید درامد تاکسی توهرشهر چقدره میانگیری کنیدبعدان طبق اون تصمیم گیری کنید بحرف راحته ولی قسط بالای دویست هزارتومان پرداخت کردن با این قیمت سوخت ولوازم یدکی وکرایه ناچیزواقعان هنرمیخوادپرداخت کنه