عضو جامعه اسلامی مهندسین گفت: تامین نشدن منافع حزبی و گروهی عده‌ای خاص و نرسیدن به مقاصد سیاسی در دولت یازدهم، موجب طرح برخی انتقادات و گلایه‌ها از وزرا و مسئولان کنونی شده است.

"نعمت‌الله توان" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، درباره انتقادهای وارده به وزیر بهداشت مبنی بر حفظ شاکله قبلی مدیریتی وزارتخانه بهداشت و درمان همزمان با روی کارآمدن دولت یازدهم اظهار داشت: یکی از انتقادات وارده نسبت به دولت قبلی عدم رعایت شایسته‌سالاری در بخش‌های مختلف مدیریتی اجرایی کشور بود.  
 
وی ادامه داد: استفاده از نیروهای بسیار جوان و کم‌تجربه در مناصب بالای اجرایی که از سوی دولت نهم و دهم در دستور کار قرار گرفت که این مسئله همواره مورد انتقاد مردم و مسئولان است. 
 
عضو جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه استفاده از نیروهای جوان پیامدهای مثبت و منفی به دنبال دارد، تصریح کرد: وزیر بهداشت و درمان کنونی با توجه به پیشینه مثبت انقلابی که در کارنامه خود دارد، بی‌تردید استفاده از مدیران شایسته را در وزارت بهداشت و درمان در دستور کار خود قرار داده و به همین منظور مسئولان و نیروهای شایسته قبلی وزارت‌خانه را حفظ کرده است.
 
توان دلایل بروز چنین انتقاداتی را از برخی وزرا در حفظ و استفاده از نیروهای کارآمد در پست‌های اجرایی اینگونه عنوان و افزود: تامین نشدن منافع حزبی و گروهی عده‌ای خاص و نرسیدن به مقاصد سیاسی در دولت یازدهم، موجب طرح برخی انتقادات و گلایه‌ها از وزرا و مسئولان کنونی شده است.

این فعال سیاسی ادامه داد: نظام برای تربیت نیروهای کارآمد در کشور زحمات بسیار زیادی را متحمل شده و اکنون زمان استفاده از چنین نیروهایی در پیشبرد بهتر امور است.  
 
وی افزود: انتخاب افراد شایسته از میان گروه‌های چپ، راست، معتدل در مناصب مختلف حکومتی هیچ فرقی ندارد و مهم تاثیرگذاری خدمات افراد در خدمت به نظام است.  
 
عضو جامعه اسلامی مهندسین اظهار داشت: مشکلات مردم در بخش بهداشت و درمان عمیق‌تر از بحث‌های جناحی و گروهی است و هیچ یک از وزرا نباید در انجام وظایف خود تحت تاثیر فشار برخی افراد و تندروها قرار گیرند.  
 
توان با بیان اینکه قرار نیست دولت یازدهم به صورت اتوبوسی ارکان کل کشور را عوض کند، خاطرنشان کرد: این  مسئله همواره مورد تاکید تمامی دولتمردان از ابتدا تاکنون قرار گرفته بود و برهمین مبنا در ادامه راه شاهد استفاده نیروهای شایسته در پست‌های مدیریتی اجرایی از سوی دولتمردان بودیم. 
 
انتهای پیام/  
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار