وزارت دفاع روسیه اعلام کرد مسکو قصد دارد بازرسی‌های خارجی از زرادخانه سلاح‌های راهبردی خود از جمله موشک‌های هسته ای خود را در پاسخ به " تهدیدهای" آمریکا و ناتو در خصوص بحران اوکراین ، به حال تعلیق در آورد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، خبرگزاری‌های روس شنبه اعلام کردند: وزارت دفاع روسیه شنبه اعلام کرد مسکو قصد دارد بازرسی های خارجی از زرادخانه سلاح هی راهبردی خود از جمله موشک های هسته ای خود را در پاسخ به " تهدیدهای" آمریکا و ناتو در خصوص بحران اوکراین ، به حال تعلیق در آورد.

یک مقام بلند پایه وزارت دفاع روسیه که خواست نامش فاش نشود در سخنانی که در خبرگزاری‌های روس منتشر شد اعلام کرد: ما  تهدیدهای بی اساس آمریکا و ناتو علیه روسیه
را درخصوص سیاست این کشور در برابر اوکراین حرکتی غیر دوستانه می‌دانیم که بنابر این به ما امکان می‌دهد که شرایط اضطراری اعلام کنیم.

وی گفت: ما آماده ایم این کار را در پاسخ به اظهارات پنتاگون درباره تعلیق همکاری بین وزیران دفاع روسیه و آمریکا انجام دهیم.

پنتاگون پنجشنبه اعلام کرد آمریکا همه ارتباطات نظامی خود را بین واشنگتن و مسکو به سبب مداخله روسیه در کریمه به حال تعلیق در آورد.

بازرسی‌ها در چارچوب پیمان کاهش سلاح‌های راهبردی که با آمریکا به امضا رسید و همچنین در چارچوب سند وین بین کشورهای عضو سازمان امنیت و همکاری اروپا انجام می‌شود.

غرب به احتمال زیاد  پایان دادن به این بازرسی‌ها  را نقض مهم این توافقنامه‌ها که سنگ بنای حفظ صلح در جهان از زمان پایان جنگ سرد است ، محسوب خواهد کرد.

این منبع روس همچنین اعلام کرد: باتوجه به اینکه چنین بازرسی‌هایی مسئله‌ای اعتماد آمیز است ، در شرایط تحریم‌هایی که عملا آمریکا برقرار کرده است ، نمی‌تواند تماس‌های دوجانبه مرتب در خصوص رعایت توافقنامه ها برقرار کرد.

پیمان جدید استارت بین روسیه و آمریکا بین باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا و دمیتری مدودف رئیس جمهوری پیشین روسیه امضا شد و فوریه 2011به اجرا در آمد.

این پیمان کاهش شدید موشک های دارای کلاهک هسته ای دو طرف را پیش بینی و مجوز 18 بازرسی سالانه را از مراکز هسته ای مجاز می شمارد.

آمریکا علاوه بر تعلیق همکاری نظامی ، این هفته محدودیت های دریافت روادید را برقرار و اوباما با امضای فرمانی مجوز تعلیق دارایی‌های اشخاص و شرکت‌هایی را که فعالیتهای آنها "روند دموکراتیک و نهادها را در اوکراین" تخریب و صلح  امنیت و ثبات را تهدید می کند ، صادر کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار