ابوترابی‌فرد در نشست کمیته‌های پدافند غیرعامل:

آمریکا نمی‌تواند علیه ما از ابزار نظامی استفاده کند/ اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی اراده دشمن در مقابله با ما را می‌گیرد

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی اراده دشمن در مقابله با ما را می‌گیرد، گفت: آمریکا نمی‌تواند در اقتصاد مقاومتی ابزار نظامی علیه جمهوری اسلامی به کار بگیرد.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در اولین نشست مشترک مسئولین کمیته‌های پدافند غیرعامل که صبح امروز(شنبه)در وزارت کشور برگزار شد با اشاره به شاخص‌های کلیدی پدافند غیرعامل اظهار داشت: کاهش آسیب پذیری، ایجاد بازدارندگی، پایداری مدیریت بحران از مسائل کلیدی و اولویت‌داری است که در هر حوزه‌ای باید به آن پرداخته شود.  

نایب‌رئیس مجلس ادامه داد: ما در بسیاری از این حوزه‌ها با این شاخص‌ها، فاصله بسیار معناداری داریم و به شدت آسیب‌پذیر هستیم و موقعیتمان بازدارنده نیست.

وی با تاکید بر اینکه حوزه اقتصاد در این راستا به خوبی مورد استفاده قرار نگرفته است افزود: جان پدافند غیرعامل مغز، تفکر و اندیشه است که دیده نمی‌شود، وجود برنامه‌های آموزشی در این بحث لازم است و باید به این میدان ورود یافت.

ابوترابی‌فرد با اشاره به سیاست اقتصاد مقاومتی که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد گفت: براساس اقتصاد مقاومتی دشمن نمی‌تواند به ما فشاری را وارد کند.

نایب‌رئیس مجلس با تاکید بر اینکه در عرصه دفاعی کارستانی شکل گرفته و امروز آمریکا نمی‌تواند علیه ما از ابزار نظامی استفاده کند افزود: ما در حوزه‌های دیگر نیز می‌توانیم چنین رویکردی را دنبال کنیم و یکی از عرصه‌های مهم عرصه اقتصادی است. باید تلاش کنیم و به دنبال این باشیم که چگونه می‌توانیم حوزه‌ها را از آسیب‌پذیری خارج کنیم و نقش بازدارندگی را در تهدیدات دشمن مدنظر قرار دهیم.

وی افزود: در این صورت اگر تهدیدی علیه ما انجام شد پایداری‌مان را حفظ کرده و در بحران از مدیریت قابلی برخوردار باشیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ارجاع پرونده کشور به شورای امنیت، اضافه کرد: همزمان با ارجاع این پرونده مشخص بود که می‌خواهند درآمد ارزی ما را کاهش دهند، اما ما در مقابل چه سیاستی را در پیش گرفتیم. در اوج تحریم‌ها ذخایر ارزی‌مان کاهش یافت که اصلا نگاه پدافند غیرعامل به این موضوع نداشتیم.

ابوترابی فرد ایران و آمریکا را به دو لبه قیچی تشبیه کرد و افزود: کشور ما و آمریکا کار همسویی انجام می‌دهند، آنها منابع ارزی ما را کاهش می‌دهند و ما هزینه‌های خود را افزایش می‌دهیم، لذا نگاه بایستی کاهش آسیب پذیری باشد.

وی با بیان اینکه اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی اراده دشمن در مقابله با ما را می‌گیرد، بیان داشت: آمریکا نمی‌تواند در اقتصاد مقاومتی ابزار نظامی علیه جمهوری اسلامی به کار بگیرد، ما در عرصه دفاعی قدرت بازدارندگی مان شکل گرفته است و دشمن در این زمینه نمی‌تواند حتی هزینه حمله نظامی به ما را برآورد کند. قطعا در حوزه‌های دیگر هم می‌توانیم چنین رویکردی را دنبال کنیم.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار