مدیر دفتر محیط زیست و توسعه پایدار سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: کاهش مصرف کودهای شیمیایی با استفاده از کودهای بیولوژیک به اثبات رسیده است.

احمد بایبوردی در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: کودهای بیولوژیک با تولید هورمون های طبیعی به نوعی محرّک رشد گیاهان بوده و باعث گسترش ریشه و جذب بیشتر و بهتر آب و مواد غذایی و درنهایت افزایش عملکرد می شوند.

وی تصریح کرد: باکتری های تشکیل دهنده کودهای بیولوژیک می توانند در شرایط مختلف آب و هوایی و خاک مناطق مختلف کشور حداکثر فعالیت را داشته باشند.

بایبوردی با اشاره ای به اهداف اصلی استفاده از کودهای بیولوژیک ادامه داد: هدف از مصرف کودهای بیولوژیک تقویت حاصلخیزی خاک و تامین نیازهای غذایی گیاه است.

مدیر دفتر محیط زیست و توسعه پایدار سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: پس از یک بار استفاده از کودهای بیولوژیک، باکتری های تشکیل دهنده موجود در آن در خاک تکثیر شده و نیازی به استفاده پیاپی از آنها نیست.

وی اظهار داشت: صادرات گیاهان زراعی و باغی با استفاده از کودهای بیولوژیک و تولید محصولاتی با کیفیّتی مناسب به عنوان محصولات ارگانیک امکانپذیر می شود.

بایبوردی ضمن توصیه ای به کشاورزان تاکید کرد: کشاورزان باید بدانند که هیچ گونه مواد سمّی و یا میکروبی در چرخه غذایی در صورت استفاده از کودهای بیولوژیک وارد نخواهد شد./س
 
 
 
برچسب ها: مصرف ، کود ، شیمیایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.