حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی در اولین نشست مشترک مسئولین پدافند غیرعامل:

امروز دشمن با جاسوسی علمی عمل می‌کند نه تهدید نظامی

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه امروزه حتی یک پیچ تبدیل به میدان مبارزه با دشمن شده است، گفت: امروزه دشمن از همه ابزار‌ها در دشمنی استفاده می‌کند، دغدغه آن‌ها این است که با هدف علمی (جاسوسی علمی) و نه تهدید نظامی عمل کنند.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی معاون اول قوه قضائیه در اولین نشست مشترک مسئولین کمیته‌های پدافند غیرعامل که صبح امروز(شنبه) در وزارت کشور برگزار شد، اظهار داشت: امروزه در حوزه پدافند غیرعامل در پرتو امر عقلانی بایستی حرکتی با نگاه به پیشینه و آنچه که بوده، داشت؛ نگاه به ظرفیت مادی و معنوی و داشتن‌ شناختی از آنچه که داریم و برنامه‌ای برای آنچه که باید به سوی آن حرکت کنیم.  
 
رئیسی با بیان اینکه زندگی و جامعه بدون نگاه به تهدیدات تحت تاثیر آنها قرار می‌گیرد، افزود: ما بایستی از تهدیدات دشمن‌ شناخت داشته باشیم، حرفی که ما در عالم داریم این است که براساس مردم سالاری دینی و نه گفتن به قدرت جهانی و نپذیرفتن سلطه عمل کرده‌ایم، همین سخن نیز آنانی را که به دنبال این نیستند، در مواجهه با ما قرار داده است.
 
معاون اول قوه قضائیه تاکید کرد: امروزه دشمن از همه ابزار‌ها در دشمنی استفاده می‌کند، دغدغه آن‌ها این است که با هدف علمی (جاسوسی علمی) و نه تهدید نظامی عمل کنند.  
 
رئیسی افزود: هیچ حوزه‌ای از نگاه دشمن بیرون نیست، آن‌ها برای فشار و محدودکردن نظام ما از آب، خاک، سیاست، اقتصاد، فرهنگ و اجتماع و هر چیزی را که تصور کنید استفاده می‌کنند.  
 
وی با بیان اینکه ما امروزه گرفتار جنگ پولی تمام عیار هستیم، بیان داشت: کسی فکر نمی‌کرد نظام پولی و صنعت ما تبدیل به یک میدان نبرد شود، به این معنا که حوزه نبرد ما با دشمن بسیار وسعت یافته است و در این حوزه فرهنگ اولویت جنگی دشمنان است.  
 
معاون اول قوه قضائیه با اشاره به آیاتی از سوره‌های قرآن کریم که پناه بردن به خدا را بیان می‌کند، افزود: امروزه حتی بلایای طبیعی (سیل، زلزله و...) راه و درمان دارد و ایران بایستی در جهت مصون سازی خود در برابر شرایط طبیعی استحکام سازی کند.  
 
رئیسی مشکل امروز کشور را "کم گذاشتن" در بسیاری از حوزه‌ها از سوی مسئولین عنوان کرد و اظهار داشت: امروزه در خیلی از پیش بینی‌ها، پیشگیری‌ها و بازدارندگی‌ها در مقابل تهدید‌ها کم گذاشته شده است.  
 
وی با اشاره به جنبش‌های اخیر از سوی گروه‌های تکفیری در لبنان، عراق و افغانستان افزود: امروزه حرکتهای پیچیده‌ای در منطقه را شاهد هستیم که از سوی اتاق‌های فکر در دنیا برنامه ریزی می‌شود، آن‌ها تمام کانال‌های ارتباطی در دنیا را کنترل می‌کنند، بنابراین امروز با دشمنانی مواجهیم که حوزه وسیع و روش‌های پیچیده‌ای را بکار می‌گیرند.  
 
رئیسی جزمیت علمی، تصمیم جدی، هزم و دوراندیشی با نگاه پسینه و پیشینه به دشمن را ضرورتی در مقابل تهدیدات دشمن عنوان کرد و اظهار داشت: تخصیص بودجه در دولت و تصویب آن در مجلس، اقدامات بخش‌های مختلف و کمیته‌های فعال پدافند با نگاه مستحکم‌سازی نه در حوزه فیزیکی بایستی دستور کار باشد و باید مصونیتی در مقابل نوع تهدیدات پیچیده دشمن قرار گیرد.  
 
وی با بیان اینکه امروزه حتی یک پیچ تبدیل به میدان مبارزه با دشمن شده است، ادامه داد: آمادگی برای برخورد با دشمنان و تهدیدهای آن‌ها ضرورتی است که در همه حوزه‌ها و همه عرصه‌ها وجود دارد، چرا که دشمن همه عرصه‌ها را به جنگ تبدیل کرده است.  
 
رئیسی با بیان اینکه دشمنان به دنبال این هستند که اهداف نظام ما در میدان عمل ظهور نکند، گفت: نگاه ما این نباشد که جرم درست کنیم، اگر کسی در اتاق فرمان و برج مراقبت درست عمل نکند و آلارم‌ها در دزدی‌های بانکی خاموش باشد، زمینه و بستر فعالیت دشمن فراهم شده است، بنابراین ما بایستی نگاهی سیستمی به همه مسائل داشته باشیم.  
 
معاون اول قوه قضائیه، سازمان پدافند غیرعامل و اهداف آن را اصل حاکم در همه امور به ویژه امنیت دانست و خاطرنشان کرد: هر ایمانی ایمنی بخش و هر حرکتی کارآمد نیست، آن ایمانی توام با ایمنی و حرکتی کارآمد است که با نگاه سیستمی به همه مسائل باشد، بنابراین نگاه بایستی به تمام زوایا نگاهی ماندگار باشد.  
 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار