به گزارش
خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، غلامرضا بنی بید هندی مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران امروز در نشستی خبری با بیان اینکه در ارتباط با بحث CNG و آزمونهای جایگاههای کشور به عنوان بمب سیار مطرح میکنیم اظهار داشت: امیدواریم تا 20 اسفندماه مجوزهای این مسئله تکمیل شود تا بتوانیم از همین امسال این بازرسی ادواری از جایگاههای CNG را انجام دهیم.
وی همچنین در خصوص تست آلایندگی خودروهای وارداتی گفت: تستهای لازم را برای خودروهای وارداتی انجام میدهیم و تعاملی را با سازمان محیط زیست انجام دادهایم تا ملاک اسناد استاندارد بودن خودروهای وارداتی فقط به مبدأ خلاصه نشود بلکه تستهایی نیز در ایران انجام شود.
بید هندی به بازرسی کالا در مبدأ نیز اشاره کرد و افزود: هم اکنون در حال توسعه این موضوع در کشورهای اروپایی، ترکیه و چین و ژاپن هستیم تا هم بازرسی در مبدأ و هم در مقصد به طور کامل انجام شود.
به گفته وی سازمان ملی استاندارد باید برای بازرسی آسانسور و تجهیزات شرکتهایی را انتخاب کند که در این زمینه با جدیت کار کنند چرا که مسئله استاندارد آسانسور از اهمیت بالایی برخوردار است.
**سوخت آلایندهی اصلی محسوب نمیشود مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران با بیان اینکه سوخت آلاینده اصلی محسوب نمیشود گفت: سوخت تنها 10 تا 15 درصد در آلایندگی تأثیر دارد و باقی موارد مربوط به استاندارد خودروهای موجود در کشور است که این خودروها گازهای گلخانهای تولید میکنند.
وی با اشاره به اینکه ممکن است خودروهای وارداتی نیز در رده خودروهای آلاینده قرار گیرند افزود: زمانی که خودرو از حالت استاندارد خارج شود حتی سوخت هواپیما نیز نمیتواند از بروز آلایندگی جلوگیری کند.
**بسیاری از شرکتهای وارد کننده خودرو با شرکت مادر ارتباط ندارند در ادامه سعید تاجیک مدیر مهندسی بازرسی خدمات این شرکت اظهار داشت: هم اکنون در حال اصلاح مدت زمان گارانتی خودروهای تولیدی و وارداتی هستیم چرا که میزان مدت زمان گارانتی برخی از این خودروها مطابق با قانون حمایت از حقوق قانون مصرف کنندگان نیست.
وی به عدم تأمین قطعات یدکی نیز اشاره کرد و گفت: در سال 92 به دلیل بروز برخی مشکلات همچون تحریم مکانیزم تأمین قطعات یدکی با موانعی همراه بود.
وی افزود: از این رو برخی شرکتهای عرضه کننده در تأمین قطعات یدکی مشکل داشتند که این مسئله موجب عدم رضایتمندی مشتریان شده بود.
تاجیک همچنین به یکی از معضلات خودروهای وارداتی اشاره کرد و گفت: بسیاری از شرکتهای وارد کننده برندهای معتبر با نمایندگیهای استاندارد و تولید کننده اصلی خودرو ارتباط مستقیم ندارند.
وی ادامه داد: به عنوان مثال شرکت هوندا با شرکت مادر ارتباط مستقیمی ندارد.
مدیر مهندسی بازرسی خدمات تصریح کرد: از این رو به وزارت صنعت پیشنهادی مبنی بر بررسی ارتباط وارد کنندهها با شرکت مادر و شرکت استاندارد ارائه کردیم که این موضوع در سال 93 در دستور کار قرار میگیرد.
**افزایش قیمت خودرو بالاترین دلیل نارضایتی مشتریان بود در ادامه این نشست بابک اسماعیلیان مدیر تحقیقات مشتری و بازار این شرکت در 5 سال اخیر مشتریان به سمت ناراضیتر شدن حرکت میکنند که در همین راستا میزان رضایت از وضعیت فروش بیشترین افت را داشت.
وی ادامه داد: از شاخص هزار در شش ماهه دوم سال 90، 644 ، در شش ماهه اول سال 91، 592 و در شش ماهه اول سال 92، این عدد به 590 رسید که در 5 سال اخیر پایینترین میزان رضایت بود.
به گفته اسماعیلیان بالاترین دلیل نارضایتی مشتریان (21.4) درصد بالا بودن قیمت خودرو بود.
**تشکیل کارگروههای کارشناسی برای بررسی اسکانیا در ادامه اشکان گلپایگانی معاون مهندسی خدمات و خودرو این شرکت با بیان اینکه سطح انتظار مشتریان افزایش یافته است گفت: تنوع خودروهای وارداتی و خروج برخی از خودروهای با کیفیت از چرخه تولید به این مسئله دامن زده است.
وی در خصوص خودرو اسکانیا با بیان اینکه شرکت عقاب افشان ملزم به عبور از تمامی استانداردهای ملی- اجباری است افزود: تاکنون موردی در خصوص عدم انطباق استاندارد و خودرو اسکانیا اعلام نشده است.
وی ادامه داد: هم اکنون کارگروههای کارشناسی متعددی برای بررسی این مسئله از ابعاد مختلف در وزارت صنعت، دادستانی کل کشور، بازرسی کل کشور و سایر ارگانها تشکیل شده است.
در ادامه این نشست مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در خصوص عدم قرارگیری خودرو 206 در لیست بررسی میزان کیفیت گفت: شرکت ما تنها به بررسی خودروهایی میپردازد که تولید کننده آمار تولید آن را در اختیار ما بگذارد.
انتهای پیام/