نشست روسای دانشگاه‌های استان هرمزگان با دکتر حسین حسینی، مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی در دانشگاه هرمزگان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، در این نشست دکتر حسینی با بیان اینکه مدیران آموزش عالی و دست اندرکاران این حوزه باید توسعه آموزش عالی را هدفمند و متناسب با نیازهای کشور دنبال کنند، اظهار داشت: درحال حاضر ۵۵ درصد دانشجویان استان هرمزگان در رشته‌های علوم انسانی تحصیل می‌کنند. 

وی همچنین آمار دانشجویان استان هرمزگان را ارائه کرد و افزود: ۲۵ درصد دانشجویان استان هرمزگان در مقطع کاردانی، ۶۰ درصد در مقطع کار‌شناسی، ۱۴ درصد در مقطع کار‌شناسی ارشد و 0.4 درصد در مقطع دکتری تحصیل می‌کنند. 

حسینی تصریح کرد: دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم در استان هرمزگان دارای ۲۱۹ عضو هیئت علمی و مجموعه دانشگاه‌های آزاد اسلامی این استان نیز دارای ۲۵۰ عضو هیئت علمی است. 
وی افزود: در استان هرمزگان ۴۴ مرکز آموزش عالی دولتی ثبت شده است که بیشترین این مراکز در بندرعباس، قشم و میناب فعالیت می‌کنند. 

در ادامه این نشست احمد نوحه گر، رییس دانشگاه هرمزگان در سخنانی گفت: باتوجه به پتانسیل موجود در آب‌های خلیج فارس دانشگاه هرمزگان اقدام به راه اندازی پژوهشکده بیابان‌های ساحلی کرده که مجوز راه اندازی این پژوهشکده از سوی وزارت علوم کسب شده است. 

وی افزود: همچنین مجوز راه اندازی نشریه آبخیز بیابان‌های ساحلی نیز از وزارت علوم کسب شده تا تصمیم گیری‌ها در این حوزه براساس پژوهش و تحقیقات باشد
نوحه گر تصریح کرد: با توسعه کیفی آموزش عالی می‌توانیم منابع انسانی مورد نیاز را تامین کرده و مشکلات صنعت و جامعه را رفع کنیم. 

وی با بیان اینکه فناوری پل ارتباط صنعت و جامعه است، گفت: با توسعه کیفی مراکز آموزش عالی استان هرمزگان می‌توانیم تولیدات علمی را به محصول و ثروت تبدیل کنیم. 

نوحه گر با اشاره به وجود ۹۰ هزار دانشجو در استان هرمزگان اظهار داشت: برای دستیابی به کیفیت آموزشی باید نیروی انسانی مورد نیاز دانشگاه‌های استان را در دانشگاه‌های این استان تربیت کنیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار