رئیس بنیاد فرهنگی مصلی نژاد گفت: بافت فرش های عتبات عالیات جزو طرح های ملی و تاثیر گذار در کارآفرینی و اقتصاد مقاومتی است

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، عباس مصلی نژاد در بازدید از کارگاه فرش بافی عسگریین روستای محمد آباد مرکزی اظهار داشت: بافندگان این فرش ها نیز به منزله خادمان معنوی و دارای اجر و قرب بالا در محضر خدا و اهل بیت(ع) هستند.

به گفته وی، بنیاد فرهنگی مصلی نژاد قدردان تمامی زحمات ماندگار و ارزشمند بافندگان فرش عتبات عالیات در کاشان است که اسامی این بزگواران را به عنوان تاثیر گذارترین افراد برای همیشه به اندیشه خواهد سپرد.

رئیس بنیاد فرهنگی مصلی نژاد، از بانوان بافنده کاشانی در طرح ملی مذهبی فرش بافی عتبات عالیات در منطقه کاشان به عنوان بهترین بندگان خدا با اجر معنوی مضاعف و پربرکت یاد کرد و افزود: ارزش هنر دستان شما هنرمندان در صنعت فرش دستبافت به عنوان باقیات الصالحات ارزنده در حرم های مطهر به یادگار خواهند ماند.

مصلی نژاد، در خصوص راه اندازی کارگاه های فرش بافی و اجرای طرح ملی مذهبی بافت فرش های عتبات عالیات در کاشان گفت: انگیزه وی از این اقدام کار آفرینی و پرداختن به ایده ها و خلاقیت های نو است.

وی، فرش کاشان را برای کشور یک ارزش دانست و افزود: این هنر علاوه بر ارزشمندی زمینه ای برای ایجاد هر نوع سرمایه گذاری درعرصه های فرهنگی، معنوی و مادی است.

گفتنی است: رئیس بنیاد فرهنگی مصلی نژاد و اساتید دانشگاه تهران در سفر یکروزه خود به کاشان از کارگاه های فرش بافی عتبات عالیات و خانه تاریخی طباطبائی های این شهرستان دیدن کردند./س


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.