سازمان بین المللی سازندگان وسائل نقلیه موتوری با انتشار آمار تولید خودروی جهان در سال ۲۰۱۳ از تولید ۶۲۶ هزار دستگاه خودرو در ایران طی سال 2013 خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، سازمان بین‌المللی سازندگان وسائل نقلیه موتوری با انتشار آمار تولید خودرو جهان در سال ۲۰۱۳ از کاهش ۳۸.۲ درصدی تولید خودرو در ایران طی این سال خبر داد.

بر اساس این گزارش، در سال ۲۰۱۳ تنها ۶۲۶ هزار و ۱۱۰ دستگاه خودرو در ایران تولید شده است. تولید خودرو ایران در سال ۲۰۱۲ نیز با کاهش ۳۸.۵ درصدی نسبت به سال قبل از آن مواجه شده و به یک میلیون و ۱۳ هزار دستگاه رسیده بود.

به دنبال کاهش تولید خودرو ایران در سال ۲۰۱۳ رتبه ایران در میان کشورهای تولید کننده خودرو نیز در این سال کاهش داشته است.

بروز مشکل در صدور قطعات از شرکت‌های فرانسوی پژو و رنو به دلیل محدودیت‌های مالی و تحریم‌ها، علت افت شدید تولیدات خودرو ایران از سال ۲۰۱۲ به این سو بوده است.

بر اساس این گزارش، تولید جهانی خودرو در سال ۲۰۱۳ با افزایش ۳.۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن به ۸۷ میلیون و ۲۴۹ هزار دستگاه رسیده است.

"چین" با تولید ۲۲ میلیون و ۱۱۶ هزار دستگاه خودرو بزرگترین خودروساز جهان، "آمریکا" با رشد ۶.۹ درصدی به ۱۱ میلیون و ۴۵ هزار دستگاه و تولید "ژاپن" سومین خودروساز جهان با کاهش ۳.۱ درصدی به ۹ میلیون و ۶۳۰ هزار دستگاه رسیده است.

بیشترین رشد تولید نیز به کشور "رومانی" مربوط می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: ایران ، خودروساز ، جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار