در دل طبیعت جنگلی سراوان و در نخستین گنجینه میراث روستایی کشور ، در مسیر جاده رشت به تهران ، روستاهای گیلان را با همان حال و هوای سرشار از صفا، محبت، دوستی و انسانیت ببینید .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران رشت ؛ در موزه‌ی میراث روستایی گیلان فرهنگ و معماری گذشته این سرزمین برای ایجاد پیوند‌ میان نسل ها حفظ شده است. با گردش در این مجموعه و با دیدن انواع خانه‌های روستایی واچینی و دوباره‌چینی شده از ۹ حوزه‌ی مختلف فرهنگی – معماری استان گیلان ، خاطرات حدود ۱۵۰ سال گذشته‌ باز زنده می شود.

متولیان موزه میراث روستایی بر این باورند که میراث فرهنگی هر ملت، گنج پیشینیان آنهاست و کسانی‌که گذشته‌ی نزدیک خود را نشناسند هرگز تمی توانند گذشته‌ی دور خود را بشناسند. اگر نوروز و سرآغاز بهار به گیلان سفر می کنید، دیدار از موزه میراث روستایی شما را با گذشته گیلان بیشتر آشنا می کند.
موزه‌ی میراث روستایی گیلان در زمینی به مساحت حدود ۲۶۳ هکتار، در پارک جنگلی سراوان، واقع در کیلومتر ۱۸ جادۀ رشت- تهران ساخته شده و فکر تأسیس آن ، پس از زمین لرزه‌ی خرداد۱۳۶۹ گیلان که روند تخریب بناهای سنتی را شدت بخشید، شکل گرفته است
./ش



انتهای پیام /




برچسب ها: موزه ، میراث ، روستایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.