یک عضو شورای اسلامی شهر چابهار و شورای عالی استانهای کشور گفت: شمار زیادی از مردم منطقه خواستار تجدیدنظر در جانمایی طرحهای در دست مطالعه و احداث پالایشگاه نفت با اولویت محیط زیست طبیعی و انسانی هستند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران زاهدان .، دوست محمد بلوچ در نخستین همایش روسای شورای اسلامی استانهای سراسر کشور در چابهار با تصریح بر اینکه کوتاهترین فاصله لزوما صحیح ترین مکان برای ایجاد واحدهای پتروشیمی نیست، افزود: واحدهای پتروشیمی نباید در نزدیکی شهرها و محل اسکان و زندگی مردم ساخته شود چراکه بوی بد محصولات آن از جمله بوی آمونیاک زندگی و سلامتی مردم را دچار چالش جدی خواهد کرد.

عضو شورای عالی استان های کشور تصریح کرد: شهروندان چابهاری بارها درخواست خود را از طریق نمایندگان خود در شورای شهر و همچنین نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در خصوص تجدید نظر در جابجایی واحدهای پتروشیمی هاب سوم پتروشیمی کشور مطرح کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: مسوولان محلی چابهار از سرمایه گذاری حمایت و حتی دست صاحبان سرمایه را می بوسیم اما معتقدیم نباید کام مردم شهرستان با آمدن صنایع آلاینده تلخ شود و علاوه بر مشکل محرومیت، مشکل زیست محیطی نیز به عنوان چالشی جدید ایجاد شود.

بلوچ، مهمترین مشکل مدیریتی در سیستان و بلوچستان به وی‍ژه شهرستان چابهار را مدیریت بخش نگر و نهادی عنوان و تصریح کرد: نسخه های مدیریتی، اقتصادی و اجرایی برای هر منطقه باید بومی سازی و متناسب با شرایط زیست محیطی و انسانی به وی‍ژه شاخصه های فرهنگ بومی بکار گرفته شود و از تکرار تجربه های شکست خورده گذشته پرهیز کرد./ش

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.