رئیس پلیس راهور ناجا گفت: امکان نظارت همگانی بر تخلفات ناوگان مسافربری فراهم شد.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، سردار اسکندر مومنی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران افزود: در کشور ما بیش از 90 درصد جابه جایی ها از طریق ناوگان حمل و نقل زمینی صورت می‌گیرد. این در حالی است که معدود کشورهایی هستند که بیشترین جابه جایی مسافران را از طریق زمینی دارند.
 
وی در ادامه بیان کرد: در حوزه حمل و نقل کسانی که به صورت حرفه‌ای به کار جا به جایی مسافران می پردازند از این قشر انتظارات گسترده‌ای می‌رود.
 
سردار مومنی بیان کرد: امروز روز بسیار بزرگی است و نقطه عطفی در انضباط و ایمنی حمل و نقل جاده‌ای است.
 
وی افزود: در همین خصوص سامانه پیامکی کنترل تخلفات حمل و نقل عمومی از طریق مسافران راه اندازی شده است.
 
رئیس پلیس راهور ناجا بیان کرد: با افتتاح این سامانه امکان کنترل ترافیک به صورت همگانی فراهم شده است در حال حاضر نیز کنترل حمل و نقل توسط پلیس به صورت مستقیم و غیرمستقیم صورت می‌گیرد.

سردار مومنی در خصوص این سامانه افزود: مسافران از این پس تخلفات رانندگان اتوبوس مسافربری را می‌توانند به سامانه پیامکی به شماره 110120 ارسال کنند.
 
وی بیان کرد: کدهای گزارش تخلف که می‌بایست از طریق پیامک ارسال شود به شرح زیر است:
1-    صحبت کردن با تلفن همراه در حین رانندگی
2-    عدم استفاده راننده یا مسافران از کمربند ایمنی
3-    خستگی و خواب آلودگی راننده
4-    رانندگی خطرناک، سرعت غیرمجاز 
5-    نقص فنی 
6-    عدم توقف برای فریضه نماز
7-    تقدیر از راننده به دلیل رعایت مقررات و رفتار مناسب
 
رئیس پلیس راهور ناجا افزود: برای گزارش تخلف رانندگان اتوبوس‌های مسافربری می‌بایست از روش زیر اقدام کنند:
شماره پلاک اتوبوس*محل تخلف* کد گزارش تخلف* مقصد سفر و ارسال آن به سامانه پیامکی 110120
 
این مقام مسئول پلیس راهور اظهار داشت: این سامانه ایجابی و تشویقی و بازدارنده نیز می باشد که با بهره برداری این سامانه رانندگان متخلف و رانندگان منضبط تفکیک خواهند شد.
 
سردار مومنی بیان کرد: در گام ابتدایی این سامانه ویژه ناوگان حمل و نقل مسافربری  در گام‌های بعدی نیز این سامانه برای نظارت تخلفات وسایل حمل و نقل واقعی و شخصی در نظر گرفته خواهد شد.
 
*کاهش 10 هزار کشته‌ای در سال‌های اخیر
 

رئیس پلیس راهور ناجا اذعان کرد: در اوایل دهه 80 تا اواسط دهه 80 ، هشت و نیم میلیون تصادف داشته‌ایم با مجموع 28 هزار کشته و تصادفات در سال اما با رویکرد جدید و قانون راهنمایی و رانندگی در سال‌های اخیر شاهد کشته‌ها بودیم که در همین راستا از 28 هزار کشته به 18 هزار کشته در سال رسیده‌ایم اما به این کاهش نباید اکتفا کرد و مسئولان و دست اندرکاران می‌بایست به فکر چاره‌ای جدید باشند.
 
وی خاطرنشان کرد: هر گزارشی که از سوی مردم به این سامانه ارسال شود منجر به اعمال قانون راننده نخواهد شد و ابتدا می‌بایست تخلف راننده احراز شود سپس اعمال قانون خواهد شد.
انتهای پیام/

برچسب ها: سامانه ، نظارت ، ترافیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار