رئیس دانشگاه صنعتی شریف گفت: پرداختن به مسائل شخصیتی و فرهنگی چیزی است که دانشجو و نظام‌های آموزشی دانشگاه‌ها باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

"رضا روستا آزاد" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه دانشگاه‌ها دارای شش ماموریت اساسی در جامعه هستند، اظهارداشت: آموزش ماموریت اصلی دانشگاه‌ها در عرصه جامعه است که این نقش بعد‌ها به پرورش، فناوری، خدمات ارتباطی، کارآفرینی و امروز فرهنگ ارتقا پیدا کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: نگاه جوانان ما در بدو ورود به دانشگاه نباید تک بعدی صرفا آموزشی و پژوهشی باشد، بلکه حوزه‌های فرهنگی، تربیتی و شخصیتی باید مد نظر قرار گرفته شود.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف با تاکید بر اینکه در برنامه‌های عمومی دانشگاه‌ها باید فرصتی را به دانشجو داد تا زمانی را برای عبادت، خودسازی، صله رحم و تفکر در کار کارهای روزمره دانشگاه انجام دهد، گفت: شخصیت دانشجو در کنار تحصیل شکل می‌گیرد، لذا دانشگاه‌ باید با عنایت به این موضوع و به رسمیت شناختن این ماموریت نقش مهمی داشته باشند.  
 
روستا آزاد به آیه شریفه «قَدْ أَفْلَحَ مَن زَكَّاهَا وقَدْ خَابَ مَنْ دَسَّیهَا» گفت: این آیه تاکید می‌کند که هر کسی نفس وجود خود را تربیت کرد عاقبت بخیر خواهد شد و هر کس که بی‌اعتنا شود دچار خسران می‌شود.

وی در ادامه افزود: فرصت دادن به دانشجو‌ها و پرداختن به مسائل شخصیتی و فرهنگی اولین چیزی است که دانشجو و نظام‌های آموزشی دانشگاه‌ها باید به رسمیت بشناسند.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: دانشگاه ، شریف ، روستا ، آزاد ، فرهنگ ، رهبر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار