سرپرست اداره کل هواشناسی استان ایلام از ورود موج جدید بارشی به استان ایلام در روز دوشنبه خبرداد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛ یوسف شیخ الملوکی با اعلام این خبر گفت: بررسی نقشه های همدیدی و فراسنج های جوی نشان می دهد به علت نفوذ سامانه بارش زا در سطح استان از روز دوشنبه به تدریج بارندگی و رعد و برق در استان ایلام آغاز می شود.
وی افزود: فعالیت این سامانه به صورت ابرناکی ، وزش باد شدید، بارش باران و در برخی نقاط همراه با رعد و برق و تگرگ خواهد بود.
سرپرست  اداره کل هواشناسی استان ایلام یادآور شد: این موج جدید بارشی تا ساعاتی از روز پنجشنبه به صورت متناوب به فعالیت خود ادامه می دهد.
شیخ الملوکی تاکید کرد: افت دمایی پنج تا 10 درجه سانتیگراد بویژه در روز چهارشنبه از دیگر آثار ورود سامانه جدید بارش زا به استان ایلام است.
استان ایلام در ماه های آبان، آذر و دی امسال شاهد بارندگی های بسیار خوبی بود بطوریکه در مقایسه با پارسال و میانگین 25 سال گذشته از افزایش قابل توجهی خبر می داد اما این بارش ها در بهمن و نیمه نخست اسفند چندان چشمگیر نبود و با توجه به فصل کشت برخی از محصول های زراعی، نیاز به بارندگی در این ایام بیش از پیش احساس می شود.
با ورود سامانه جدید بارشی در روزهای آینده و پایانی سال، کشاورزان استان امیدوارند با افزایش بارندگی شاهد رونق هرچه بیشتر محصول های کشاورزی در ایلام باشند./س
 
 
 
انتهای پیام/

برچسب ها: سامانه ، بارش زا ، ایلام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.