معاون تشخيص و درمان سازمان دامپزشكي كشوراز توليد بیش از 95درصد داروهاي دامي در كشور خبرداد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، دكتر هاشم زاده در حاشيه بازديد از شرکت داروسازی گل دارو اصفهان اظهار داشت : هم اكنون بيش از 300 قلم داروي دامي مورد نياز در داخل كشور توليد مي شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بيش از 95 درصد از داروهاي دامي و بيش از 50 درصد از واكسن‌هاي دام و طيور مورد نياز در داخل كشور توليد و عرضه مي‌شود.

به گفته معاون تشخيص و درمان سازمان دامپزشكي كشور در حال حاضر حدود 150 كارخانه دارويي در سطح كشور در زمينه توليد داروهاي دامي با سازمان دامپزشكي كشور همكاري دارند.

دكتر هاشم زاده خاطرنشان كرد: در اين 150 كارخانه داروييعلاوه بر توليد بيش از 250 قلم دارو اعم از مكمل، دارو و سموم و داروهاي مورد نياز در حوزه دامپزشكي، برخي از اين كارخانه‌ها مواد اوليه دارويي را نيز توليد مي‌كنند.

وی با اشاره به اینکه بخشی از تولیدات دارو و واکسن به کشورهای شرقی کشور، حوزه خلیج فارس و آسیای میانه صادر می شود گفت: توسعه توليد داروهاي دامپزشکی در كشور و سوق دادن سرمايه‌گذاران به اين بخش از صنعت را يكي از سياست‌هاي سازمان دامپزشكي كشور اعلام كرد.

معاون تشخيص و درمان سازمان دامپزشكي كشور همچنین از توليد بيش از 50 قلم داروي گياهي در كشور خبر داد و افزود: داروهاي گياهي با منشأ گياهي از ضريب اطمينان بيشتر و از تركيبات منفي كمتري در محصول و فرآورده‌ها برخوردار است.

به گفته وي، استفاده از تمام ظرفيت‌هاي بخش گياهان دارويي توسط سازمان دامپزشكي كشور در چند ساله اخير، منجر به سرمايه‌گذاري قابل توجه سرمايه‌گذاران در اين بخش شده است و متقاضيان زيادي براي دريافت پروانه بهره‌برداري از گياهان دارويي به سازمان دامپزشكي كشور مراجعه كرده‌اند.

هاشم زاده،از استان اصفهان به عنوان يكي از قطب‌هاي ساخت داروهاي گياهي نام برد و يادآور شد: كارخانه داروسازي گل دارو علاوه بر114 قلم داروی گیاهی انسانی، 2 قلم داروي گياهي در حوزه دامپزشكي نیز توليد مي‌كند./ش


انتهای پیام

برچسب ها: اصفهان ، تولید ، داروی ، دامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.