برطبق گزارشهای جهانی، با توجه به افزایش میزان بروز و شیوع بیماریهای مرتبط با آب و غذا در بسیاری از مناطق دنیا، سیاست‌های غذایی و بهداشتی در اغلب کشور‌ها باید بازنگری شوند.

علی‌اکبر مرادی دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: تامین سلامت غذا و آب در کنار تهیه آنها اهمیت بسیار زیادی دارد و این مهم برعهده دولت‌ها و نظام‌های بهداشتی و درمانی است. 

وی با بیان اینکه سیستم ثبت و گزارش‌دهی بیماری‌ها از جمله بیماریهای منتقله از آب و غذا دچار نقص‌های زیادی است، افزود: براساس بررسی‌های انجام شده، با وجود بالا بودن بروز و شیوع بیماریهای مرتبط با آب و غذا و بروز متعدد این بیماری‌ها، اما همچنان در بسیاری از موارد سوابق خاصی از این بیماری‌ها وجود ندارد. 

مرادی با اشاره به اینکه توجه جدی به راههای کنترل بیماری‌های آب و غذا موضوعی بسیار مهم است، تاکید کرد: بر طبق گزارش‌های جهانی، با توجه به افزایش میزان بروز و شیوع بیماری‌های مرتبط با آب و غذا در بسیاری از مناطق دنیا، سیاست‌های غذایی و بهداشتی در اغلب کشور‌ها باید بازنگری شوند. 

وی خاطرنشان کرد: در کشورمان نیز در زمینه ثبت و گزارش‌دهی بیماری‌ها و مستندسازی در این زمینه، مشکلات زیادی وجود دارد که این موضوع پیشگیری، درمان و کنترل بسیاری از بیماری‌ها به ویژه بیماری‌های عفونی را با مشکل و اختلال مواجه می‌کند. 


انتهای پیام/
برچسب ها: بهداشت ، غذا ، آب ، سلامت ، بیماری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار