نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: لازم است نیازهای جامعه، شناسایی و به عنوان اولویت های جدید وقف نوین، به مردم معرفی شود.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران عبدالرحمان رستمیان ، نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت وقف در جامعه گفت: فلسفه ترويج نهاد وقف در اسلام برطرف کردن نيازهاي فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي در جامعه اسلامي است.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی ،‌ با تاکید بر نقش وقف در تکامل و توسعه ارزش هاي الهي و معنوي ادامه داد: مهمترين نقشي که وقف در توسعه فرهنگ و تمدن ايفا مي کند، توسعه معنوي جامعه است.
 
رستمیان اضافه کرد: استفاده از درآمدهاي وقف براي ساخت مساجد، دانشگاه‏ها، خوابگاه‏هاي دانشجويي، تأسيس کتابخانه‏ هاي عمومي، مجالس عزاداري ائمه اطهار (ع)، مسابقات قرائت قرآن کريم در سطح بين ‏المللي و... از کارکردهاي فرهنگي وآموزشي وقف است.
 
وی با بیان اینکه از ظرفیت بالای وقف در جامعه استفاده مناسبی نشده است، افزود:برای رفع این مهم باید ارتقاء بهره وری وقف در سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در اولویت امور قرار گیرد.
 
نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شناسایی نیازهای جامعه و اولویت ها باید توسط سازمان اوقاف و امور خیریه کشور انجام شود و در اختیار مردم قرار گیرد،گفت:اگر اطلاع رسانی مناسب تری از سوی نهاد های ذیربط برای گسترش وقف صورت گیرد ، با اقبال گسترده مردمی در این زمینه روبرو خواهیم بود.
 
وی خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی آماده است تا در صورت ارائه لایحه از سوی دولت برای اصلاح قانون وقف ، این مهم را با جدیت پیگیری کند.
انتهای پیام/
برچسب ها: وقف ، بهداشت ، درمان ، مردم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار