رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خلخال گفت: 80 درصد جنگل‌های استان اردبیل در شهرستان خلخال واقع شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ عباس جعفرزاده ضمن ارائه گزارش عملکرد اداره منابع طبیعی گفت: 80 درصد جنگل‌های استان اردبیل در شهرستان خلخال واقع شده است.

جعفرزاده با اشاره به تاکیدات دین مبین اسلام و ائمه اطهار درخصوص حفظ و نگهداری و کاشت درختان و پرورش آن افزود: دین اسلام تاکید اساسی بر توجه به درختکاری دارد.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در روزهای گذشته درمورد حفظ جنگل‌ها و مراتع گفت: شعار امسال برای حفظ جنگل‌ها و مراتع منابع طبیعی با مردم و برای مردم اعلام و عنوان شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خلخال اظهار داشت: در حال حاضر 45 هزار هکتار جنگل و 257 هزار متر مربع مرتع در خلخال وجود دارد که رتبه اول مرتع در استان از آن خلخال است.

جعفرزاده با اشاره به وجود 70 گونه جنگلی و مرتعی برای تهیه گیاهان دارویی در خلخال اشاره کرد و گفت: اهمیت جنگل از این رو است وجود جنگل علاوه بر جمع‌آوری خاک‌های و ریز گردها باعث جذب و نفوذ آب و جلوگیری از سیلاب می شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گفت:مصرف سرانه چوب در کشور ما 6 میلیون مترمکعب است که تولید چوب در کشور سالانه 2 میلیون مترمکعب است که ما باید در کاشت درختان و نگهداری از آنها تلاش بیشتری را نماییم.

وی جنگل و مرتع را متعلق به همگان دانست و بر لزوم نگهداشت این منابع خدادادی تاکید کرد/س.

 

برچسب ها: خلخال ، منایع ، طبیعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.