مجمع هماهنگی تشکل­های دانشجویی استان خراسان جنوبی،.در پی توهین سعید رضوی فقیه(عضو ستاد مهدی کروبی در انتخابات سال 88)، به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و مردم شریف بیانیه ای به شرح زیر راصادر کرد.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، در بخشی از این بیانیه آمده است:مجمع هماهنگی تشکل‌های دانشجویی استان خراسان جنوبی ضمن اعلام انزجار از حرکت وقیحانه شخص مذکور( سعید رضوی فقیه)، از قوه ­قضاییه تقاضای محاکمه در اسرع وقت و اجرای اشد مجازات را برای وی دارد. و از دولت محترم تقاضا می­نماید نسبت به یاوه گویی­های افراطی موضع گیری قاطع خود را اعلام نماید.

در مشکلات دولت جمهوری اسلامی با جان و دل شریک و در رفع آن کوشا باشید. امام خمینی (قدس سره)

اینک که در آخرین روزهای سال حماسه سیاسی قرار گرفته­‌ایم به نظر می­‌رسد دوباره خاطرات تلخ توهین‌ها و حمله به مقدسات در دولت اصلاحات، در حال تکرار است. پس از روی کار آمدن دولت یازدهم با رای مردم ولایت مدار بر اساس قانون اساسی و حمایت تمام عیار رهبرمعظم انقلاب(دامت برکاته)، عده‌ای از فتنه گران که دست در خون بسیاری از مردم ستمدیده ی این مملکت دارند، دوباره خیال خام ماهیگیری از آب گل­آلود در سر می­پرورانند. اخیرا شنیده شده در شهر همدان عده ای از فتنه گران در محفلی موسوم به گردهمایی اصلاح طلبان استان همدان، دور هم جمع شده و سعید رضوی فقیه(عضو ستاد مهدی کروبی در انتخابات سال 88)، اقدام به توهین به نظام جمهوری اسلامی و مردم شریف ایران کرده است. وی وقیحانه و با کمال پررویی، نظام جمهوری اسلامی را با حکومت اموی معاویه به مقایسه نشسته و فتنه­ی سبزکان88 را ادامه ی نهضت مشروطه و انقلاب خوانده و به حمایت از آن و سران وحشی آن پرداخته است. این شخص خود در فتنه­ی 88 نقش مهمی داشته، پس از انتخابات به مدت دوسال به لندن متواری شد و آرام آرام با شنیده شدن زمزمه هایی در درون کشور دوباره به کشور بازگشت و هم اکنون در صف  دیگر افراطیون سعی به سوار شدن بر رای مردم نموده و به دنبال رسیدن به اهداف پلید خود می باشند.

این اقدام رضوی فقیه، که همگان او را به عنوان یک افراطی در طیف اصلاحات می شناسند، واکنش های منفی بسیاری به دنبال داشت که البته  هیچ کدام از سمت دولت محترم نبود و اینجاست که می توان برای این عدم موضع گیری های دولت نگران شد. زیرا از دولتی که برخواسته از رای مردم بر اساس شعار اعتدال، متصدی امور اجرایی کشور شده است انتظار بیشتری می­رود.

 نمونه این موضع گیری‌های توهین آمیز چندی پیش از سوی محمود سریع القلم، نسبت به دو طیف از اقشار زحمتکش جامعه... اتفاق افتاد. و نیز میتوان به اظهار نظر مرد پر کار دولت تدبیر و امید(!) جناب آقای ترکان در بی قانون خواندن تمام کسانی که به رئیس جمهور روحانی رای نداده بودند اشاره کرد. که در آن جا نیز انتظار از رئیس جمهور معتدل ورود در این مساله و اظهار نظرشان در رسانه ها بود که متاسفانه این مهم اتفاق نیافتاد.

 اولین ضرر این تساهل و تسامح‌ها در برابر زیاده گویی‌های افراد فرصت طلبی چون رضوی فقیه، متوجه پایه های دولت خود دکتر روحانی است. همان زمان که دکتر روحانی با شعار «اعتدال» فعالیت انتخاباتی خود را شروع کرد خیلی ها به دنبال معنی دقیق اعتدالی که از آن صحبت می­شد بودند. تعریف دقیقی که هیچگاه ارائه نشد و اکنون در شرایطی که هر روز یک فرد، ارگان یا روزنامه به خود اجازه می دهد که یکی از مبانی نظام و اسلام را زیر سوال ببرد یا به آنها توهین کند این شائبه به وجود می آید که کفه ترازوی اعتدال رئیس جمهور به سمت تندروها سنگینی کرده است. شاید بهتر باشد آقای رئیس جمهور برای لحظاتی تاریخ نه چندان دور کشور در دوره اصلاحات و روند مشابهی که برای ریاست جمهوری آقای خاتمی اتفاق افتاد را مرور کنند. وی نیز مانند دکتر روحانی برای رای دهندگانش به منزله کشتی نجات و کسی که می تواند در تمامیت اوضاع تغییر اساسی ایجاد کند ظاهر شد و با شعار آزادی رخت ریاست جمهوری به تن کرد. اما بهای این آزادیِ بعضا بی قید وشرط و عدم موضع گیری قاطع در برابر کسانی که در آن سالها با سوء استفاده از قدرت اصلاح طلبان در عرصه های مختلف سیاست و اجتماع و فرهنگ جولان می دادند؛ بسیار سنگین بود و ضمن اینکه صفحات سیاهی به کتاب تاریخ این مملکت الحاق کرد، چنان رشته کار را از دستش خارج کرد که در سال آخر ریاست جمهوری و در 16آذرماه سال 83 توسط دانشجویانی که اکثرا به خود او رای داده بودند؛ خائن و دورغگو خوانده شد.

 با همه این احوالات سوال بی پاسخی که باقی می ماند این است که علت اصلی سکوت دولت در مقابل اظهارات بعضا وقیحانه این افراد چیست؟ عده ای که این سکوت را جهت بها ندادن به افراد مذکور می دانند در حقیقت صورت مساله را پاک کرده اند. هر رئیس جمهوری در مراسم تحلیف خود سوگند یاد می کند که حافظ ارکان نظام باشد و اکنون برخی در این کشور که دست برقضا از نزدیکان یا وابستگان به جریان فکری دولت هستند، به صورت علنی به مواضع نظام خدشه وارد می کنند و با لحنی تهدید آمیز از عدم امکان ادامه روند کنونی صحبت می­کنند. باید از رئیس جمهور محترم پرسید که اگر اکنون شخص دیگری رئیس جمهور کشور بود شما برای او لزوم توقف اصلاح طلبان تندور جهت عدم تضعیف پایه های دولت را واجب­تر می دانستید یا پافشاری بر موضع سکوت و رفتار سهل انگارانه ای که هیچ توجیه منطقی جز جلب رضایت عده ای معلوم الحال برای آن متصور نیست.

مجمع هماهنگی تشکل‌های دانشجویی استان خراسان جنوبی ضمن اعلام انزجار از حرکت وقیحانه­ی شخص مذکور( سعید رضوی فقیه)، از قوه ­ی قضاییه تقاضای محاکمه در اسرع وقت و اجرای اشد مجازات را برای وی دارد. و از دولت محترم تقاضا می­نماید نسبت به یاوه گویی­های افراطی موضع گیری قاطع خود را اعلام نماید.

جنبش دانشجویی مسلمان ضمن اعلام آمادگی خود برای حمایت از مقام عظمای ولایت گوش زد می­کند نسبت به کسانی که به خط قرمز دانشجویان انقلابی یعنی ولایت مطلقه فقیه قدم داراز کنند، هیچ گاه بند نوزده وصیت نامه ­ی امام را از یاد نخواهد برد.

 

والسلام علی من اتبع الهدی

مجمع هماهنگی تشکل­های دانشجویی استان خراسان جنوبی

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار