سفیر کشور چین با اشاره به سابقه طولانی روابط ایران و چین گفت: از عمق دل آرزوی رونق و توسعه جمهوری اسلامی ایران را دارم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان، "یوهونگ یانگ" در سفر دو روزه به استان کرمان در دیدار با علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان با ابراز خرسندی از سفر به کرمان افزود: استان کرمان در توسعه ی روابط چین با ایران سهم زیادی دارد.

وی به بازدید از میراث فرهنگی و تاریخی کرمان اشاره و خاطر نشان کرد: در بازدید از این میراث این نکته قابل توجه است که کرمان دارای فرهنگ درخشان و دیرینه ایست که ارزش بازدید دارد.

سفیر چین با تشکر از استاندار کرمان به دلیل برنامه ریزی مناسب برای سفر دو روزه وی به کرمان تصریح کرد: زیبایی کرمان باعث شگفتی و خوشحالی من شد و این توسعه یافتگی کرمان نشان از رهبری خوب مقام معظم رهبری و مدیریت مناسب استان است.

" یانگ" با بیان اینکه از عمق دل آرزوی رونق و توسعه جمهوری اسلامی ایران را دارم، یادآور شد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران روابط دو کشور چین و ایران بطور قابل توجهی افزایش یافته است.

وی دلیل توسعه این رابطه را دوستی مردم این دو کشور با هم دانست و گفت: دو کشور چین و جمهوری اسلامی ایران همیشه با هم دوست بودند و در زمینه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی موارد مشترک زیادی با هم دارند.

سفیر چین از فعالیت حدود 100 شرکت چینی در ایران خبر داد و خاطرنشان کرد: با وجود اینکه تحریم بر ایران بسیار جدی است اما شرکت های چینی برای منافع مشترک مردم ایران و چین کمک می کنند.

" یانگ" تصریح کرد: رابطه با ایران آینده با شکوهی برای دو کشور دارد که برای گسترش این رابطه تلاش می کنم./س


برچسب ها: سفیر ، چین ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.