در حال حاضر در ساخت قطعات ساختمانی از آزبست استفاده می‌شود که قرار است طبق برنامه در سال ۹۳ استفاده از این ماده در قطعات ساختمانی به صفر برسد.

دکتر کاظم ندافی رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: بحث استفاده از "آزبست" خوشبختانه با مقرراتی که وضع شده است، در بخش‌هایی همچون کارخانجاتی که قطعات اصطحکاکی خودرو تولید می‌کنند، به طور کامل کنترل شده است، اما مشکل عمده ما در قطعات خودرویی است که به صورت غیر مجاز وارد کشور می‌شوند. 

وی ادامه داد: قریب به ۱۰۰ نمونه قطعات خودرو که به صورت غیر مجاز وارد کشور شده‌اند، در آزمایشگاه مرجع سلامت دانشگاه علوم پزشکی تهران مورد بررسی قار گرفتند که نتایج حاکی از وجود قابل توجهی آزبست در این قطعات بوده است. 

ندافی با بیان اینکه سازمان محیط زیست در حال پیگیری این موضوع است، عنوان کرد: راه دیگر ورود آزبست به هوا استفاده از این ماده در لوله‌های آب رسانی و قطعات ساختمانی است که در تلاش هستیم این امر را تا پایان سال ۹۳ با کنترل و برخورد در کارخانه‌های تولید کننده این مواد آزبست را در استفاده از این مواد به صفر برسانیم. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.