یکی از مسئولان وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد این کشور اخیرا گروه کوچکی از نیروهای ویژه خود را به اردن اعزام کرد است تا همتایان عراقی و اردنی خود را آموزش دهند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، این خبرگزاری مدعی شد اعزام این مربیان بخشی از تلاش های دولت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا برای کمک به بغداد در زمینه مبارزه با سازمان القاعده است که در حال بازیافتن قدرت خود است. این اقدام به دولت آمریکا امکان می دهد گام های جدید -هرچند کوچکی- برای حمایت از نوری المالکی نخست وزیر عراق در مبارزه با تروریسم بردارد. 

یک مسئول وزارت دفاع آمریکا که خواست نامش فاش نشود گفت: در این دوره آموزشی، نیروهای عراقی و اردنی مهارت هایی در زمینه مبارزه با تروریسم و تاکتیک های عملیات ویژه و استفاده از فناوری ها کسب خواهند کرد. 

وی افزود، آموزش نیروها که با شرکت کمتر از 100 نظامی از سه کشور صورت می گیرد اوایل هفته آغاز خواهد شد و تا پایان آوریل ادامه خواهد یافت ولی نظامیان عراقی تا پایان مارس اردو را ترک خواهند کرد. 

در ماه ژانویه نیز خبری درباره آموزش نیروهای عراقی در مرکزی نظامی نزدیک امان به دست مربیان آمریکایی پخش شد. به علت وجود نداشتن توافقنامه ای درباره وضع نیروها بین آمریکا و عراق، آمریکا نمی تواند نیروی نظامی به عراق بفرستد به همین علت نیروهای عراقی را در خارج از خاک عراق آموزش می‌دهد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار