رودریگو سانتانا، کاپیتان پیشین تیم ملی برزیل دو هفته‌ای مهمان لیگ ایران بود. او جایگزین علیرضا نادی یار مصدوم تیم باریج اسانس کاشان شد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، رودریگو سانتانا، کاپیتان پیشین تیم ملی برزیل دو هفته‌ای مهمان لیگ ایران بود. او جایگزین علیرضا نادی یار مصدوم تیم باریج اسانس کاشان شد و با این که خیلی تلاش کرد نماینده کاشان و مصطفی کارخانه را از شکست نجات دهد، اما یک دست صدا نداشت و او گرچه برای چند روز 20 تا 30 هزار دلار گرفت؛ ولی در مجموع از این بابت که نتوانست تیم باریج را از سقوط نجات بدهد، اظهار ناخرسندی کرد. با وی گفت‌وگویی انجام داده‌ایم که در پی می‌آید.

لیگ ایران را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

پیش از سفر به ایران فیلم بازی مردان تیم ملی شما را دیدم و همه را آنالیز کردم. وقتی که به باریج پیوستم و تیم شهرداری ارومیه را دیدم به خود گفتم اگر ارومیه تیم هشتم لیگ است حتما سطح مسابقات خیلی بالاست. البته بازی پیکان و کاله را در تلویزیون تماشا کردم و آنها هم تیم‌های خوبی هستند.

خب با وجود شما هم تیم صدرنشین باریج اسانس مقابل ارومیه شکست خورد، دلیل چه بود؟

ترس، حتی رنگ سرمربی تیم (کارخانه) پریده بود. از دو روز پیش بازیکنان تیم می‌گفتند در ارومیه کار سخت است و ما می‌بازیم و من تعجب کردم بازیکنی چون فرهاد قائمی نیز در امتیازهای حساس واهمه داشت و رفع‌تکلیف می‌کرد. در صورتی که در برزیل حتی در امتیازهای 24 ـ 24 هم بازیکنان بشدت و البته دقت توپ می‌زنند چون مربیان به بازیکنان اعتماد به نفس می‌دهند.

در این مسابقات کارکدام بازیکن ایرانی را پسندیدی؟

وحید سیدعباسی پاسور، فرهاد پیروت‌پور و حامد رضایی در تیم ارومیه خوب بودند. سیدعباسی حتی از پتکوویج پاسور تیم ملی صربستان که در ارومیه پاس می‌دهد، بهتر ظاهر شد.

مایل هستید فصل بعد هم در ایران حضور پیدا کنید؟

اگر شرایط مالی خوب باشد چراکه نه. وقتی سالن بزرگ ارومیه را دیدم تعجب کردم. سقف بلند و استاندارد و تماشگران فراوان که در دنیا کمتر نظیر آنها را دیده‌ام. والیبال ایران امکانات زیادی دارد. برای همین به رزنده پاسور تیم ملی برزیل گفتم که به ایران بیاید.

می‌دانید ولاسکو از ایران رفت. آیا اگر از «رزنده» سرمربی تیم ملی برزیل دعوت کنیم به ایران خواهد آمد؟

ما والیبال ایران را با ولاسکو شناختیم و پیش از وی تصوری در این باره نداشتیم. ولاسکو مربی بزرگی است، اما حالا که وی رفته است فکر می‌کنم رزنده بدون میل نباشد جای ولاسکو را بگیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار