سوپرلیگ A بسکتبال بانوان امسال در حالی با قهرمانی شاگردان نایبی به پایان رسید که شاگردان متشرعی تنها 10 امتیاز تا قهرمانی فاصله داشتند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ افسانه حسن نایبی و شایسته متشرعی دو سرمربی فینالیست سال گذشته امسال با تغییر اسپانسر بار دیگر اصلی ترین مدعیان قهرمانی سوپرلیگ بانوان بودند اما برخلاف سال قبل که متشرعی با شاگردانش در ترکیب دانشگاه آزاد قهرمان شده بود، این بار قهرمانی به نایبی و تیمش در قزوین رسید.

تیم کشاورز قزوین با توجه به برتری در خانه خود در صورت باخت با فاصله ای کمتر از 12 امتیاز هم به قهرمانی می رسید و با این شرایط کار برای آراراتی ها سخت شده بود. به این برتری امتیازی قزوین، دو بازیکن خارجی این تیم هم اضافه شده بود که کمک زیادی هم به تیمشان کردند.

برد آرارات، قهرمانی قزوین

آراراتی ها در سالن خانگی خود تماشاگران زیادی هم داشتند اما تیم قزوین هم بدون تماشاگر به تهران نیامده بود. در حالی که برتری دقایق ابتدایی بازی با تیم میزبان بود اما امتیازات پیاپی مژگان خدادادی و بازی ولنتینا در کنار آینا دو خارجی کشاورز، برتری 26 بر 14 این تیم را در کوارتر اول رقم زد. 

تینا عیسائیان که در غیاب یاران خارجی، ستاره آرارات به شمار می رود در شروع کوارتر دوم با 5 امتیاز تیمش را به حریف نزدیک کرد و با پرتابهای 3 امتیازی خود، چندین بار آرارات را پیش انداخت و به این ترتیب نیمه اول با نتیجه 41 بر 37 به نفع آرارات تمام شد.

در نیمه دوم باز هم پرتابهای راه دور تینا به کمک تیمشان آمد و تا کوارتر آخر نتیجه 63 بر 51 به نفع آرارات شد که در صورت حفظ این برتری قهرمانی را برای این تیم تضمین می کرد. 

در دو دقیقه پایانی هم نتیجه به شکلی بود که امکان قهرمانی هر دو تیم وجود داشت و از طرفی هیچ کدام از مربیان با توجه به وقتهای استراحت گرفته شده، امکان گرفتن وقت و صحبت با بازیکنان خود را نداشتند به این ترتیب بازیکنان دو تیم با استفاده از تجربه خود در زمین به کارشان ادامه دادند که در نهایت هم تجربه بازیکنانی مثل ولنتینا در تیم قزوین بیشتر به کار آمد.

هر چند بازی با نتیجه 77 بر 75 به نفع تیم آرارات تمام شد اما تیم قزوین با توجه به تفاضل گل بهتر به قهرمانی این دوره از لیگ رسید. 

خداحافظی نجفی و برتری آماری عیسائیان

ناهید نجفی بازیکن تیم کشاورز قزوین در پایان مسابقه، خداحافظی خود را از بسکتبال اعلام کرد. نجفی 4 دوره به تیم ملی دعوت شده و 20 سال سابقه بازی در استان قزوین را داشت.

همچنین تینا عیسائیان از تیم آرارات با 27 امتیاز، بهترین امتیازآور زمین بود و مژگان خدادای نیز با 25 امتیاز، بیشترین امتیاز را برای تیم قهرمان به دست آورد. 

سومی بندرعباس با بازیکن قدرتمند خارجی


تیمهای کوشا تهران و بندرعباس هم رده بندی سوم و چهارمی لیگ را قبل از دیدار فینال مشخص کردند. تیم بندرعباس در این دیدار هلن بازیکن نیجریه ای را به عنوان یار خارجی در اختیار داشت که در لیگ امسال از بهترین بازیکنان خارجی مسابقات بود.
 
بندرعباسی ها نیمه اول را با نتیجه 44 بر 32 بردند اما در نیمه دوم اختلاف دو تیم به سه امتیاز کاهش پیدا کرد و تا پایان هم نزدیک پیش رفت. در شرایطی که تیم کوشا هم برای سوم شدن به برد با اختلاف 11 امتیاز نیاز داشت، در نهایت بازی با نتیجه 76 بر 73 به نفع بندرعباس تمام شد.

کرم زاده: باشگاهها حمایت زیادی نمی کنند


فاطمه کرم زاده نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال بعد از اتمام بازیها از روش جدید برگزاری سوپرلیگ رضایت داشت و گفت: تقسیم سوپرلیگ به دو رده A و B باعث شد اسپانسرهای بیشتری داشته باشیم و بهتر حمایت شویم. از طرفی آماری که امسال در بازیها داشتیم، کار بزرگی بود.

وی ادامه داد: متاسفانه باشگاهها آنطور که باید از بازیهای بانوان حمایت نمی کنند. تیمهای خوبی داشتیم که توان رسیدن به رده های بالا را داشتند اما وقتی اسپانسری نباشد، انگیزه ای هم وجود ندارد.

گفتنی است مسابقات سوپرلیگ A بانوان امسال با 10 تیم از 16 آبان شروع شد و در مجموع 61 بازی تا تعیین قهرمان مسابقات انجام شد.

تیمهای کشاورز قزوین،‌ آرارات تهران، کوشا و بندرعباس در پایان اول تا چهارم شدند. تیم ذوب آهن اصفهان هم در سوپرلیگ B به قهرمانی رسید.

انتهای پیام/
برچسب ها: سوپرلیگ ، بانوان ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار