نايب رييس کميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي با انتقاد از تاخير دولت در ارائه لايحه بودجه گفت: عامل اصلي تعلل دولت در ارائه لايحه بودجه به مجلس، بي‌حرمتي به قانون است.

موسي‌الرضا ثروتي نماينده مردم بجنورد، جاجرم، مانه و سملقان در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با انتقاد از تعلل دولت در ارائه لايحه بودجه به مجلس گفت: دولت وقت خود را صرف سفرهاي استاني و کارهايي که از نظرش اهميت دارد مي کند و همين مسئله موجبات تسليم خارج از وقت بودجه به مجلس را فراهم مي‌آورد.

وي در ادامه با تأكيد بر اينکه دولت تنظيم بودجه را در اولويت‌هاي کاري خود قرار نمي‌دهد، افزود: از آنجايي که شاکله سازمان برنامه و بودجه، دستخوش تحولات شده و تدوين بودجه نياز به تجربه و ممارست دارد، سيستم جديد هنوز نتوانسته جمع‌بندي لازم را در اين مورد داشته باشد که اين را مي توان عاملي فني براي ارائه ديرهنگام لايحه بودجه از طرف دولت به مجلس دانست.

 وي در پاسخ به اين سوال که آيا دولت تاكنون زماني را براي ارائه لايحه بودجه  اعلام کرده است يا خير گفت: طبق قانون، زمان ارائه اين لايحه 15 آذر بوده که كه تاكنون خبري از دولت مبني بر زمان ارائه بودجه نشده است.

ثروتي با بيان اينکه دولت براي تنظيم بودجه وقت صرف نمي‌كند، اظهارداشت: تعلل دولت در ارائه لايحه بودجه به مجلس، نشان‌دهنده بي‌حرمتي و عدم توجه به قانون است./س2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار