"مانی رهنما" گفت:‌ تهیه‌کنندگان موسیقی علاقه بر حرفه‌ای نبودن به دلال موسیقی شباهت بیشتری دارند.

مانی رهنما خواننده پاپ کشورمان در گفتگو با خبرنگار موسیقی باشگاه خبرنگاران در خصوص نگاه درآمدزای خوانندگان به موسیقی گفت: مسئله درآمدزایی و نگاه تجاری هنرمند به هنر درست نیست، بلکه تهیه کننده و ارائه دهنده تولیدات موسیقی، باید با توجه به توان هنرمند و بازاریابی آثار خواننده را به علاقه‌مندان ارائه دهد.  
 
وی افزود: متاسفانه امروزه خوانندگان با توجه به خواسته‌های لحظه‌ای کار می‌کنند و این امر دلیل بر شباهت تولیدات موسیقی و تقلید آثار از روی هم شده است.  
 
رهنما بیان کرد: در عرصه موسیقی تهیه کننده حرفه‌ای نداریم بلکه به صورت دوره‌ای افرادی بدون داشتن دغدغه فرهنگی و ارتقای فرهنگ کشور به تهیه‌کنندگی آثار موسیقی و استفاده از شهرت خوانندگان می‌پردازند و به همین دلیل به دلال موسیقی شباهت بیشتری دارند و برگرداندن اوضاع مطلوب توسط بزرگان این عرصه با توجه به این شرایط نیز دشوار است.  
 
این خواننده اظهار داشت: تهیه کننده واقعی باید علاوه بر داشتن هویت اقتصادی، از جامعه‌شناسی و موسیقی نیز آگاهی داشته باشد. امیدوارم در سال جدید شاهد روزهای بهتری در موسیقی باشیم.  
 
وی عنوان کرد: متاسفانه در زمینه ملودی دیگر افرادی مانند بابک بیات نداریم به همین دلیل دست به تقلید می‌زنند و یک شعر روی ملودی‌های یونانی، عربی و..... می‌گذراند. در چنین شرایطی با اعتماد به خود اعتماد و در کنار بزرگانی چون بابک زرین، داریوش تقی‌پور و.... کار می‌کنم.
 
رهنما اظهار داشت: گاهی برای تنوع خودم ملودی می‌سازم البته سالهاست، بیشتر در زمینه صدا فعالیت کرده‌ام.  
 
این خواننده تصریح کرد: در موسیقی، هر شخص باید در زمینه تخصص خود فعالیت کند و با انجام چند کار نمی‌توان ادعای تنظیم‌کنندگی، ترانه سرایی و..... را داشت.  
 
وی گفت: در حال تولید اثری به نام میراث از سروده‌های یغما گلرویی، آهنگسازی و تنظیم خودم به همراهی برادرم بهنام رهنما و تهیه‌کنندگی اشکان یوسف‌پور هستم ضبط و مسترینگ این کار نیز در استودیو پاپ انجام می‌شود.  
 
رهنما خاطر نشان کرد: قصد دارم تا سال آینده قبل از تولید آلبوم جدیدم چند تک آهنگ از قبیل تک آهنگ میراث را در فضای مجازی قرار دهم. البته آهنگ میراث در آلبودم نیز آورده خواهد شد.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار