امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه گاهی دشمن در فضای پیشنهاد آشتی و دوستی نزدیک می‌شود اما هدفش گول زدن است، گفت: خدا کند شیطان بزرگ موفق نشود سر هیات ایرانی کلاه بگذارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران در خطبه اول نماز عبادی- سیاسی این هفته تهران گفت: تقوا است که فضا را برای انسان روشن می‌کند و دام‌های شیطان را می‌فهمد و خدا را به یاد انسان می‌آورد، همچنین بهترین عامل برای حفظ از خطرات شیطان و نفس اماره است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد: سخن امروز من مقایسه میان افرادی است که با خدا مرتبط هستند و انسان‌هایی که از خدا قطع کرده‌اند.

آیت‌الله موحدی کرمانی ادامه داد: انسانی که با خدا مرتبط است از نظر تفکر، انتخاب خط مشی و انتخاب زندگی در آرامش کامل است و همچنین اطمینان دارد راهی را که پیش گرفته راه سعادت و خوشبختی است چرا که می‌گوید این راه را خالقی که صلاح من را می‌داند در جلوی من قرار داده است.

وی اظهار داشت: در مقابل مکتب‌های انحرافی کوچکترین پذیرشی برای این انسان نیست و هر مکتب انحرافی را با تمام قدرت رد می‌کند و مومن است که آن مکتب را به شقاوت و بدبختی می‌کشاند و تنها مکتبی که او را به سعادت نائل می‌کند، مکتب الهی است.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران ادامه داد: این آرامش را تنها انسانی دارد که با خدا است، اما در عین حال کسی که با خدا قطع ارتباط کرده، پیوسته در حال تردید و اضطراب است، مخصوصا در موارد فتنه که کاملا این مسئله را نشان می‌دهد.

آیت‌الله موحدی کرمانی با اشاره به بیانات معصومین درباره فتنه گفت: فتنه در بیانات معصومین عبارت است از جایی که حق و باطل یکی می‌شود، فتنه‌گر تمام سخنش باطل نیست که اگر چنین باشد کسی گول نمی‌خورد، کما اینکه تمامی سخنانش هم حق نیست، فتنه‌گر اهل حق نیست، آنچه که باعث موفقیت فتنه‌گر در گمراهی انسان‌ها می‌شود ترکیب سخنان حق و باطل با یکدیگر است.

وی افزود: اینجاست که خیلی از انسان‌ها گمراه می‌شوند و می‌گویند این آدم حرف‌های حسابی دارد پس چرا از او تبعیت نکنیم لذا این جریان را با خط انحرافی ضمیمه می‌کند و انسان‌ها را گول می‌زند اما کسی که با خداست ابدا گمراه نمی‌شود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران بیان داشت: در مواقع فتنه انسانی که با خداست گمراه، دچار تردید و اضطراب نمی‌شود و قاطع ایستاده است. انسانی که با خداست چون نظام عالم را صنع خدا می‌داند، همه چیز را زیبا می‌بیند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه دوم نماز عبادی- سیاسی جمعه این هفته تهران تصریح کرد: اگر کسی متقی باشد تمام سختی‌ها برای او آسان می‌شود، بن‌بست برای متقی وجود ندارد با تقوا راه را باز می‌کند و به اهدافی که مورد عنایت خداست می‌رسد.

وی افزود: من به شما عزیزان تبریک می‌گویم بحمدالله شما تقوا دارید و آنرا اعمال کردید، با تقوا و اعمال تقوا شاه را از این کشور بیرون راندید، انقلاب را به پیروزی رساندید، صدام را به زانو درآوردید و انشاءالله با همین سرمایه به خواست خدا نقشه‌های دشمن و استکبار را خنثی خواهید کرد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران اظهار داشت: انشاءالله هیات ایرانی مذاکره‌کننده با 1+5 با همین سرمایه تقوا می‌تواند مشکلات را آسان کند، مشکلات اقتصادی را نیز دولت ما با حمایت مردم ما، با اعمال اقتصاد مقاومتی حل خواهد کرد. 

آیت‌الله موحدی کرمانی افزود: مناسبت‌های زیادی داریم؛ که اولین مناسبت ولادت زینب کبری (س) است. این شیرزن کربلا که در آن بلیه‌های سخت و سنگین موفق شد بینی دشمن را به خاک بمالد و خون مقدس برادر عزیز و یارانش را به ثمر برساند مجالی آن نیست که راجع به شخصیت حضرت زینب وارد بحث شوم، به همین مقدار اکتفا می‌کنم.

وی تصریح کرد:‌ روز پرستار است، این هم روز بزرگی است، من اولا به پرستاران تبریک می‌گویم که این خدمت بزرگ به آنها محول شده، به سراغ بیمار رفتن، از او دلجویی کردن و با گرمی احوالش را پرسیدن خدمت کمی نیست و این عبادت عظیمی است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران اظهار داشت: در روایتی حضرت رسول(ص) به امیرالمومنین(ع) می‌فرماید که جبرئیل آرزو دارد اگر انسان بود 7 عمل را انجام می‌داد که یکی از آن 7 عمل عیادت مریض و دلجویی از است. 

آیت‌الله موحدی کرمانی ادامه داد: پرستاران می‌توانند با این عیادت بزرگ به مقامات عالیه برسند، با سعه صدر، نرمی با محبت و صمیمیت با بیماران برخورد کنند و نیازهای آنان را مرتفع سازند.

وی افزود: سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) به فرمان ایشان را داریم که این هم توفیق عظیمی است، کمیته امداد قبل از پیروزی به سراغ خانواده‌های زندانیان می‌رفت، آنها که در مبارزه به زندان رفته بودند، به سراغ خانواده‌های آنها می‌رفت و آنها را اداره می‌کرد، بعد از پیروزی انقلاب نیز هم توانست به سراغ مستمندان، فقرا و بیچارگان برود و به امر آنان رسیدگی کنند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران اظهار داشت:‌در این ایام یعنی دیروز مراسم درختکاری را داشتیم، امیرالمومنین می‌فرماید که "اگر قیامت برپا شد و یکی از شما نهالی در دست داشتید که تصمیم داشتید آن نهال را غرس کنید، اگر فرصت دارید آنرا غرس کنید"، این اهمیت درختکاری را می‌رساند.

آیت‌الله موحدی کرمانی ادامه داد: حضرت علی(ع) در بیان دیگری می‌فرمایند که آن کسی که آب دارد، خاک دارد در عین حال فقیر است، این آدم از رحمت خدا دور است چرا از آب و خاک استفاده نمی‌کند، چرا به کشاورزی و درختکاری نمی‌رسد. امیرالمومنین(ع) کیسه‌ای مملو از هسته خرما به دوش داشت، یکی گفت یا علی(ع) آن چیست؟ فرمود؛‌ به خواست خدا هزاران درخت خرما.

وی اظهار داشت:‌ این درخت‌ها به ما حیات و سلامتی می‌دهند، به ما تنفس آزاد میدهند، کربن می‌گیرند، اکسیژن پس می‌دهند، خدمت شایانی به هوای سالم می‌کنند، خدمت به آب و خاک می‌کنند، انشاءالله مسئولین در این زمینه جلو قطع درختان در جنگل‌ها و غیرجنگل‌ها را بگیرند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در ادامه به برگزاری پانزدهمین اجلاس خبرگان رهبری اشاره کرده و افزود: اجلاس خبرگان را داشتیم، اعضای خبرگان خدمت مقام معظم رهبری شرفیاب شدند، بیانات ارزنده‌ای ایراد فرمودند که من به بعضی از آنها اشاره می‌کنم.

آیت‌الله موحدی کرمانی ادامه داد:‌ کید و مکرهای دشمن را باید شناخت، گول لبخندهای او را نباید خورد و باید دقت کرد، مرز بین ما و دشمن را سوره کافرون مشخص می‌کند، مخصوصا هیات ایرانی مذاکره‌کننده به این نکته‌ها قطعا توجه دارند، دشمنی امریکا را خوب می‌شناسند، به دشمنی آنها آگاهند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران اظهار داشت: امیرالمومنین(ع) می‌فرماید که اگر دشمن تو در بحبوحه جنگ صلح کرد بپذیر، اگر در این صلح رضای خدا باشد که خود این جمله تمام مطلب را دارد، صلاحی باشد که رضای خدا در آن صلح است. اما بعدا می‌فرماید اگر صلح کردی مراقب باش، با تمام وجود بپرهیز از این دشمنی که می‌خواهد با تو آشتی کند، مگر می‌شود دشمن آشتی کند. 

آیت‌الله موحدی کرمانی افزود: گاهی می‌شود دشمن یک گام به سوی تو بر می‌دارد و اظهار می‌کند می‌خواهد به تو نزدیک شود اما هدفش نزدیک شدن نیست، هدفش گول زدن است، می‌خواهد تو را گول بزند و در فضای پیشنهاد آشتی و دوستی به تو آسیب وارد کند. 

وی تاکید کرد: خیلی محتاطانه باید موضع بگیریم، در مقابل دشمن، دقت کن، مراقب باش، دشمن، دشمن است. بالاخره امریکا شیطان بزرگ است، مسئله شناخت دشمن از بدو خلقت آدم مطرح شده است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران اظهار داشت:‌خدا آدم و حوا را خلق کرد و فرمود مراقب باشید ابلیس دشمن شماست گول چهره دلسوزانه و سخن او را نخورید اگر گول بخورید از بهشت بیرون می‌روید، اما متاسفانه شیطان آمد و گفت من دلسوز شما هستم، قسم خورد به عزت خدای متعال که دلسوز شما هستم اگر از این میوه بخورید یا فرشته می‌شوید یا خالق جاودان در بهشت خواهید ماند، بالاخره شیطان کلاه سر آدم و حوا گذاشت.

موحدی کرمانی تاکید کرد: خدا کند انشاءالله شیطان بزرگ موفق نگردد سر هیات ایرانی کلاه بگذارد، رهبر معظم انقلاب فرمودند من به این مذاکرات خوش‌بین نیستم، آمریکایی‌ها قابل اعتماد نیستند، آمریکایی‌ها عهدشکن هستند، عجیب است خانم شرمن هنوز که چیزی نشده می‌گوید در مورد این توافقات تمام اعضای 1+5 حق وتو دارند، حرف از این رسواتر، زشت‌تر، قبیح‌تر می‌تواند فرض شود؟ خانم داریم مذاکره می‌کنیم که به توافقی برسیم، در مذاکره می‌گویی هر چه توافق شد زیر آن می‌زنم؟ اعضای 1+5 حق وتو دارند؟ اینها اینطور عناصری هستند، خداوند انشاءالله هیات ایرانی را یاری و کمک کند؛ مراحل سختی را باید بگذارند، خداوند اجرشان دهد، خداوند بصیرتی را که در مورد شناخت دشمن دارند را مضاعف کند. 

وی افزود: ما توان و ظرفیت فراوانی داریم، امید به بیرون را قطع کنید چرا که استعدادها و توان‌های مادی وجود دارد که بالاتر از آنها نیز توان‌های معنوی قرار دارد، همچنین ما ملتی ولایی داریم که گوش به فرمان رهبری هستند و همین تمسک به ولایت رمز موفقیت در گذشته، حال و آینده خواهد بود که ملت ایران در 22 بهمن این وفاداری را نشان دادند.

آیت‌الله موحدی کرمانی اظهار داشت: نسل جوان، نسلی متدین، انقلابی هستند که حتی قوی‌تر از نسل جوان صدر انقلاب هستند؛ در شرایطی که برنامه‌های زشت ماهواره و اینترنت در جلوی چشم آنها است، این نسل مقاوم، وفادار، متدین و انقلابی هستند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تاکید کرد: اگر دشمن گزینه نظامی را روی میز دارد، اولا بداند خود این گزینه نظامی دلیل بر ضعف است که برای اینکه در جلسه سخن و حرف، حرف حسابی ندارد که غالب شود متوسل به این گزینه می‌شود، همچنین برای گریز از سقوط متوسل به زور شده، اما ایران برای غلبه بر دشمن گزینه‌های فراوانی از جمله مقاومت،‌ ایمان و وفاداری به رهبری دارد که این سرمایه‌های معنوی از هر بمب اتمی قدرت‌اش بیشتر است.

وی ادامه داد: مسئله‌ای که شدیدا خبرگان و مقام معظم رهبری را نگران کرده، فرهنگ دینی است؛ مسئولین فرهنگی باید گوششان را تیز کنند چرا که مسئولیت آنها، مسئولیتی خطیر است، مواظب باشید که دشمن فرهنگ خطرناک خود را در کشور اسلامی وارد نکند.

آیت‌الله موحدی کرمانی افزود: از همه مسئولین فرهنگی بویژه وزیر ارشاد می‌خواهیم که بر این امور اهتمام جدی‌تری داشته باشد و خدای ناکرده گرفتار سهل‌انگاری در برنامه‌های فرهنگی نشود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران اضافه کرد: به فیلم‌ها و محتوای کتب توجه بیشتری شود.

آیت‌الله موحدی کرمانی در خصوص مراسم چهارشنبه آخرسال نیز گفت: مراسم زشت چهارشنبه سوری را در پیش رو داریم. آتش افروزی و ترقه بازی زشت است. خانواده‌ها باید بچه‌هایشان را نصیحت کنند و بگویند که آیا همانگونه که تو چشم شخصی را کور می‌کنی راضی می‌شوی که چشم تورا کور کنند؟ مردم را توجیح کنید و انشاالله جلسات آلوده به گناه و اختلاط محرم و نامحرم مجهز به پخش موسیقی‌های مبتذل نشود.

وی در پایان با اشاره به فرا رسیدن سال جدید خاطرنشان کرد: از مردم می‌خواهیم تا شادی عید خود را با محرومین و فقرا تقسیم کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا73
۱۲:۱۴ ۱۷ اسفند ۱۳۹۲
مرگ بر شیطان بزرگ
Iran (Islamic Republic of)
خشایار
۰۰:۲۰ ۱۷ اسفند ۱۳۹۲
شیطان بزرگ با حیله گری دنیا را نا امن کرده و از اسراییل دروغگو و جعلی و تروریست حمایت میکند.
آخرین اخبار