رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۳ تعداد ۲۴۰۳۶۱ نفر ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد۵۳/ ۴۲ درصد زن و۴۷/ ۵۷ درصد مرد هستند.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، دکتر خدایی، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در حاشیه برگزاری آزمون دکتری نیمه متمرکز در جمع خبرنگاران گفت: در این آزمون تعداد ۲۴۰۳۶۱ نفر ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۱۰۲۲۳۴ نفر زن و ۱۳۸۱۲۷ نفر مرد هستند. به عبارت دیگر ۵۳/ ۴۲ درصد داوطلبان زن و ۴۷/ ۵۷ درصد آن‌ها مرد هستند. 

وی گفت: آمار داوطلبان امسال نسبت به سال گذشته تعداد ۲۲۴۹۵ نفر افزایش داشته است. گروه آموزشی علوم انسانی با تعداد ۱۰۵۰۸۸ داوطلب و گروه دامپزشکی با تعداد ۲۰۹۲ داوطلب به ترتیب بیشترین و کمترین داوطلب را دارند. 

خدایی افزود: در این آزمون حدود ۲۱۶ هزار نفر موفق به دریافت کارت ورود به جلسه شده‌اند. این آزمون در یک نوبت و در دو بخش سوالات تخصصی و دروس استعداد تحصیلی و زبان خارجی و در ۸ گروه آموزشی و برای ۲۶۷ کد رشته امتحانی در ۵۳ شهرستان مختلف و ۱۱۳ حوزه امتحانی برگزار می‌شود. 

رئیس سازمان سنجش ادامه داد: سوالات آزمون از ساعت ۱۸ امروز بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد و تا روز شنبه به ترتیب کلیه سوالات بر روی سایت قابل رویت خواهند بود. کلید اولیه سوالات نیز پنج شنبه ۲۲ اسفند بر روی سایت قرار داده می‌شود. 

وی اذعان داشت: نتایج اولیه آزمون، اواخر فروردین سال ۹۳ اعلام می‌شود و انتخاب رشته اینترنتی پذیرفته شدگان از طریق سایت اینترنتی "سازمان سنجش" در نیمه اول اردیبهشت ماه انجام می‌شود. 

خدایی گفت: گزینش علمی مرحله اول با توجه به ظرفیت پذیرش دانشجو در هر یک از کد رشته محل‌های تحصیلی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی پذیرنده دانشجو، بر اساس نمره کل حاصل از ۸۰ درصد نمره آزمون و ۲۰ درصد معدل تراز شده دوره کار‌شناسی و کار‌شناسی ارشد انجام خواهد شد و گزینش نهایی نیز بر اساس نمره کل حاصل از ۳۰ درصد نمره آزمون و ۷۰ درصد نمره بررسی سوابق علمی، پژوهشی و مصاحبه صورت خواهد گرفت. 

وی در پایان گفت: فهرست اسامی پذیرفته شدگان نهایی آزمون ورودی دوره دکتری ۹۳ در نیمه اول شهریور ۹۳ بر روی سایت سازمان سنجش قرار داده می‌شود. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.