وزیر اقتصاد اتریش خواستار ارائه راه حلی منطقی از طریق مذاکره » برای پایان دادن به بحران در جمهوری خودمختار کریمه واقع در جنوب اوکراین شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ،"راینهلد میته لهنه" وزیر اقتصاد اتریش  در مصاحبه با شبکه تلویزیونی "او ار اف "گفت باید استدلال های روسیه در مورد اقداماتش در قبال اوکراین شنیده شود، و هر گونه مذاکره شامل انتقال قدرت در کیف باشد. 

وی گفت مسئله مهم دیگر، توافق بیست و یکم فوریه ویکتور یانوکوویچ، رئیس جمهور برکنار شده اوکراین با سران مخالفان و میانجیگران اتحادیه اروپاست که شکست خورده بود. 

منطقه خودمختار کریمه که بخش عمده جمعیت آن روسی زبان هستند، به کانون بحران در اوکراین تبدیل شده است. در پی برکناری ویکتور یانوکوویچ از سمت ریاست جمهوری اوکراین در تاریخ بیست و دوم فوریه- که روسیه آن را یک کودتا نامید- افراد مسلحی که پرچم نیروی دریایی روسیه را حمل می کردند کنترل پارلمان ، ساختمان های دولتی و دو فرودگاه را در شهر سیمفرپل که مرکز این منطقه است به دست گرفتند. 

وزیر اقتصاد اتریش تدابیر نمادین تصویب شده در اجلاس ویژه دیروز اتحادیه اروپا را در بروکسل، اقدامی مناسب در قبال روسیه توصیف کرد و گفت اعمال فوری تحریم ها تنها موجب اقدامات تلافی جویانه روسیه خواهد شد. 

وی درباره صادرات گاز اوکراین به اتریش نیز گفت حتی در صورت بروز بدترین مناقشه ممکن بین اتحادیه اروپا و روسیه، اتریش تا سه ماه ذخایر گاز کافی در اختیار دارد. وی افزود تلاش ها برای تنوع بخشیدن به منابع تامین گاز این کشور آغاز شده است. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار