حامد کرزی، رئیس جمهوری افغانستان در یک نشست خبری، از تصمیم برادرش قیوم کرزی، مبنی بر کنار رفتن از صحنه مبارزات انتخابات ریاست جمهوری این کشور استقبال کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از بی بی سی، حامد کرزای گفت که خود او برادرش را تشویق به کناره‌گیری از مبارزات انتخاباتی کرده اما اینکه قیوم کرزای به نفع کدام یک از دیگر نامزدان انتخابات ریاست جمهوری کنار رفته‌، تصمیم شخصی‌اش بوده است.

رئیس جمهور افغانستان افزود که این اقدام بردارش می‌تواند به برگزاری بهتر و سالم‌تر انتخابات پیش رو کمک کند و علاوه بر این از احتمال دخالت‌‌های خارجی در روند انتخابات خواهد کاست.

کرزای گفت: "انتخابات سال ۲۰۰۹ را به خاطر دارید. در آن زمان دخالت‌های زیادی در جریان انتخابات از خارج از افغانستان صورت گرفت. دلیل اینکه از برادرم خواستم از انتخابات کناره‌گیری کند این بود که دیگر دلیلی برای دخالت نیروهای خارجی در انتخابات افغانستان وجود نداشته باشد."

رئیس جمهور افغانستان اشاره مشخصی به این "دلیل" نکرد اما به نظر می‌رسد اشاره وی به ادعاهایی است که در گذشته در مورد "دخالت خارجی‌ها" در روند انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۹ و تلاش آنها برای کنار زدن آقای کرزی از قدرت مطرح شده بود.

قیوم کرزای، امروز و پس از چندین هفته که گفته می‌شد سرگرم گفت‌وگو با زلمی رسول، نامزد دیگر انتخابات ریاست جمهوری بوده است، انصراف خود از ادامه این رقابت‌ها را اعلام کرد و گفت که در انتخابات آینده از زلمی رسول حمایت خواهد کرد.
 
کرزای روز پنجشنبه، در یک نشست خبری در کابل اعلام کرد که به عنوان یک افغان به توسعه این کشور فکر می‎کند و به این دلیل تصمیم گرفته بود تا خود را نامزد انتخابات ریاست جمهوری کند.

کزرای افزود: "به همراه تیم انتخاباتی‌ام، بعد از مشوره با نمایندگان ۲۸ ولایت و افراد متنفذ کشور، تحقق اهداف خود را در وحدت با تیم زلمی رسول می‌دانم، و این وحدت را اعلام می‌کنیم."

او گفت که منافع کشور و مردم افغانستان را در نظر گرفته و به این نتیجه رسیده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار