همانند فیلم دیگر بهروز افخمی ، سن پطرزبورگ، ساخته‌‌ی تازه این کارگردان با همان نوع روایت در لفافه‌ی طنز و مطایبه، قصه‌ای نسبتاً حدب را کار گرفته است.

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران ، قصه‌ی بازیگر مشهور قدیمی پرویز دیوان بیگی " مهدی فخیم‌زاده" که برحسب اتفاق ناگهانی همسرش شهدخت " گوهر خیراندیش" هم شهرت و محبوبیتی به دست می‌آورد وسبب حسادت پرویز می‌شود. با از راه رسیدن دختر ناکام آن‌ها آذر " مرجان شیرمحمدی" از خارج، زندگی‌شان درهم می‌ریزد و پس از آن ماجراهای مختلف دیگری پشت سرهم ردیف می‌شود که برخی شیرین است وبعضی تلخ.. به دلیل شلوغ بودن فیلم‌نامه با بیش از ده دوازده شخصیت، فیلم مشکل تواسنته همه آن‌ها ونیز ماجراهای شان را به درستی بازگو کند " به همین لحاظ چندتاییی از آن‌ها نامعلوم در قصه باقی می‌مانند" اما پرویز و درگیری‌های لفظی‌اش با شهدخت وتنهایی‌اش درخلوتی تاریک ، خوب از کار درآمده است. 

فیلم به هر حال یک طنز نیمچه و رمانتیک خانوادگی گرم و سرگرم کننده است.

در برخی لحظه‌ها شاد وشوخ " مثل بگومگوی پرویز با شهدخت یا گفتگوی تلفنی پرویز و رفیق معتاد" ودر لحظه‌هایی غم انگیز وتلخ " مانند جایی که شهدخت علت طلاق آذر را برای پرویز فاش می‌ کند" وسرانجام در پاره‌ای قسمت‌ها شکل یک هزل هوشمندانه را به خود می‌گیرد. 

بهروز افخمی به کمک داستان مرجان شیرمحمدی با پایانی خوش درآن سانسور مایه‌ی تفریح و تسکین روحی می‌شود.

منبع:مجله فیلم

انتهای پیام/ اق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار