فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام از تامین امنیت عرصه های طبیعی استان در ایام نوروز خبرداد و گفت: 27واحد یگان حفاظت با همکاری نیروی انتظامی در روزهای عید نوروز با تشکیل گشت امنیت کوهستان را تامین می کنند.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛ سرهنگ اسدالله کاظمی افزود: هفت هزار همیار طبیعت دوست در استان ساماندهی شده اند که افزون بر نیمی از این افراد دارای کارت شناسه همیار طبیعت هستند.
وی افزود: اصل برخورد یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان بر پایه برخورد مبتنی بر ترویج فرهنگ استفاده درست از طبیعت است.
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام افزود:  مردم باید با اشراف به این مسئله که طبیعت ثروتی همگانی و عمومی و از آن همه است ، در حفاظت و حراست از آن اهتمام بیشتر و جدی تری از خود نشان دهند.
وی حضور کارشناسان منابع طبیعی ، پخش بروشورهای آموزشی ، آموزش چهره به چهره ، و ... را ازبرنامه های مهم منابع طبیعی و یگان حفاظت در این روزها دانست.
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام افزود: تلفن گویای 1504 امداد جنگل و مرتع به صورت 24 ساعته آماده دریافت اخبار، گزارش ها ، انتقادها و پیشنهاد های مردمی برای مبارزه با تخلف ها و ارتقاء فرهنگ عمومی مردم در استفاده از طبیعت است.
وی به تفرج کنندگان نیز توصیه کرد تا حد لازم از روشن کردن آتش ، تردد با وسایل نقلیه در عرصه های طبیعی ، شکستن شاخ و برگ درختان ، برپا کردن چادر در مناطق جنگلی با رویشگاه های انبوه خودداری کنند و بیشتر در جاهایی با عرصه جنگلی کم پشت و تنک به منظور آسیب پذیری کمتر به عرصه ها چادربرپا کنند.
وی تاکید کرد: در ایام نورز سال گذشته 152 نقطه از عرصه های طبیعی استان میزبان 35 هزار و 415 چادر با جمعیت 200 هزار نفر بود و امسال با توجه به بارندگی های مناسب و طبیعت سرسبز پیش بینی می شود که جمعیت بیشتری به دامان طبیعت بروند.
یک میلیون و 700 هزار هکتار از عرصه دو میلیون هکتاری استان معادل 87 درصد کل گستره استان ایلام را مراتع و پوشش های جنگلی تشکیل داده است.

 
برچسب ها: تامین ، امنیت ، کوهستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.