وزیر دفاع لیتوانی اعلام کرد آمریکا که نظارت بر حریم هوایی منطقه بالتیک را در چارچوب ناتو برعهده دارد، تصمیم گرفته است شش فروند هواپیمای جنگنده اف -15 دیگر را برای این کار به این منطقه اعزام کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاری فرانسه، "یوزاس اولکاس" وزیر دفاع لیتوانی اعلام کرد آمریکا که نظارت بر حریم هوایی منطقه بالتیک را در چارچوب ناتو برعهده دارد، تصمیم گرفته است شش فروند هواپیمای جنگنده
اف -15 دیگر را برای این کار به این منطقه اعزام کند.

این وزیر لیتوانیایی گفت: من مطلع شدم که ماموریت نظارت حریم هوایی منطقه بالتیک با شش هواپیمای اف -15 دیگر تقویت خواهد شد.
این هواپیماها قرار است عصر پنجشنبه وارد لیتوانی شوند.

وزیر دفاع لیتوانی تاکید کرد: اعزام این هواپیماها پاسخی به  تجاوز روسیه به اوکراین و همچنین تشدید فعالیت نظامی روس‌ها در منطقه "کالیننگراد" است.
"کالیننیگراد" منطقه‌ای در روسیه که بین لیتوانی و لهستان واقع شده است. 

کشورهای ناتو به نوبت نقش محافظت از حریم هوایی کشورهای بالتیک را که هواپیماهای نظامی کافی در اختیار ندارند ، برعهده دارند.

 از ژانویه ، نیروهای هوایی آمریکا بر فراز آسمان این کشور که از جنوب و شرق با روسیه و بلاروس مرز مشترک دارند با کمک چهار فروند هواپیمای اف -15 از پایگاه سیولی در شمال لیتوانی  گشت زنی می‌کنند . 

سه جمهوری سابق شوروی یعنی لیتوانی ،لتونی و استونی که سال 2004 وارد ناتو شدند از توان نظامی فزاینده روسیه در مرزهای این کشور نگران هستند و بحران اوکراین فقط موجب تقویت این نگرانی‌‌ها شده است.

"دالیا کریبوسکیت" رئیس جمهوری لیتوانی که چهارشنبه از پایگاه هوایی این کشور بازدید کرد از ناتو حضور بیشتری را در کشورهای منطقه بالتیک درخواست کرد.

سخنگوی وزارت دفاع لیتوانی تاکید کرد لیتوانی فعالیت بسیار گسترده هواپیماهای نظامی روسیه را در نزدیکی مرزهای بالتیک زیر نظر دارد . این مسئله موجب شده است که جنگنده های ناتو مجبور شده اند بیش از 40 بار در سال گذشته واکنش نشان دهند.

"ویکتوریا سیمینی"ت بدون دادن رقمی اعلام کرد: در ژانویه و فوریه ، شمار پرواز هواپیماهای ناتو برای شناسایی هواپیماهای روس در مقایسه با سال قبل افزایش یافته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار