رئیس شورای شهر تهران با حضور در باغ موزه قصر از روند خلق آثار هنرمندان حاضر در سمپوزیوم نقاشی تهران دیدن کرد.

به گزارش حوزه تجسمی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سمپوزیوم نقاشی تهران، احمد مسجدجامعی، رئیس شورای شهر تهران عصر روز گذشته، 14 اسفند از سمپوزیوم نقاشی تهران که در باغ موزه قصر درحال برگزاری است، دیدن کرد.
 
"مسجد جامعی" در این دیدار با همه نقاشان به صورت جداگانه به گفتگو پرداخت و با دقت روند خلق آثار از نظر گذراند. او مضامین درنظر گرفته شده در سمپوزیوم را که شامل «آزادی» و «تهران شهر من» هستند، مناسب ارزیابی کرد و بعد از بازدید آثار بخش «تهران شهر من»، بسیار تحت تاثیر قرار گرفت چراکه در برخی از این نقاشی‌ها، آلودگی و آشفتگی مناظر شهری به درستی به تصویر کشیده‌اند. به اعتقاد مسجدجامعی نگاه هنرمندان در این بخش ناشی از یک دید واقعی از سوی مردم است و به همین دلیل این نگاه می‌تواند زنگ خطری برای مسئولان باشد تا نسبت به کاهش آلودگی‌های شهری توجه بیشتری داشته باشند.
 
"مسجد جامعی" همچنین حضور اقشار مختلف در رده‌های سنتی متفاوت در این سمپوزیوم را نکته قابل توجهی ذکر کرد و در پایان با همه هنرمندان عکس یادگاری گرفت.
 
"محمدرضا سعیدی"، مدیر باغ موزه قصر نیز در مورد حضور رئیس شورای شهر از سمپوزیوم نقاشی گفت:«ایشان از برگزاری این سمپوزیوم بسیار استقبال کرد و گفت که با برپایی چنین رویدادهایی اقشار مختلف هنری دور یکدیگر جمع می‌شوند و همین موضوع می‌تواند باعث حرکت‌های مثبتی شود.»
 
او افزود:«احمد مسجد جامعی به این موضوع نیز اشاره کرد که در تبدیل زندان قصر به باغ موزه نقاش بسیار مهمی داشته و یکی از اعضای تاثیرگذار شورای شهر در این زمینه بوده است که خواستار تبدیل این مکان به باغ موزه شده و حالا که این ایده به ثمر نشسته است، استقبال زیادی از اجرای چنین طرحی صورت گرفته.»
 
سمپوزیوم نقاشی تهران از 10 اسفند آغاز در باغ موزه قصر به کار کرد و آیین اختتامیه آن هم ساعت 15 روز جمعه، 16 اسفند برگزار می شود.


انتهای پیام/اق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار