عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در بودجه سال آینده 117 میلیارد و 300 میلیون تومانی برای عمران خراسان شمالی تخصیص داده شده است


به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد، موسی الرضا ثروتی در جمع خبرنگاران افزود: برای سال 93 دودرصد کل بودجه برای شهرستان های محروم در نظر گرفته شده است که براین اساس 76 میلیارد و 243 میلیون تومان به اعتبار برای مناطق محروم استان درنظر گرفته می شود.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، جاجرم، گرمه و رازو جرگلان در مجلس اظهار داشت: قانون هدفمندی در بودجه سال 93 نیز مد نظر بوده است و براساس آن 48 هزار میلیارد تومان برای آن در بودجه مصوب شده است.

وی خاطر نشان کرد: از این مبلغ 10 هزار میلیارد جهت تولید و حمل و نقل عمومی، 2 هزار میلیارد تومان به بیمه بیکاری، 10 هزار میلیارد تومان به بهداشت و درمان اختصاص داده شده است.

وي در ادامه با بیان اینکه راه آهن بجنورد به مشهد و راه آهن جوین-اسفراین-بجنورد عملیاتی می شود خاطر نشان کرد: در نشستی با مسئولین وزارت اقتصاد، راه و سایر نهاد های ذیربط بر اجرای این پروژه تاکید شد.

وی یادآورشد: راه آهن جوین-اسفراین- بجنورد جزء برنامه توسعه محور شرق در سال 1380 است که با اجرای طرح از بجنورد به پرسه سو و ترکمنستان متصل خواهد شد که تاکنون از جوین به اسفراین 30 کیلومتر ریل گذاری شده است.

وی تصریح کرد: برای ادامه راه آهن گرگان- بجنورد -مشهد طرح قرار شد 150 کیلومتر از منابع طبیعی استان جهت اجرای این طرح واگذار شود که در دست پیگیری است و اعتبار ان نیز از محل بند 4 اصلاح بودجه سال 92 تآمین می شود.

ثروتی با اشاره به اینکه اجرای پروژه راه آهن نیازمند تلاش همگانی است خاطر نشان کرد: برای عملیاتی شدن این پروژه برخی اقدامات از گرگان به گنبد و بجنورد به شیروان انجام شده است/س

برچسب ها: تخصیص ، بودجه ، اعتبار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.