استاندار تهران از تشکیل 9 کمیته تخصصی برای رفاه مسافران و گردشگران استان تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران مهندس حسین هاشمی امروز در جمع خبرنگاران، از تشکیل 9 کمیته تخصصی برای رفاه حال مسافران و گردشگران خبر داد و افزود: برای اولین بار دولت مصوبه ای را درباره گردشگری ابلاغ کرد.
 
وی ادامه داد: یکی از بهترین اقتصادها اقتصاد گردشگری است زیرا درآمدزایی، و کارآفرینی مطلوبی ایجاد میکند و گردشگران خارجی با سفر به کشورمان با اصول کشور ایران آشنا می شوند و زمان ورود تا خارج شدن هزینه می کنند که این امر به اقتصاد گردشگری کمک شایانی می کند.
 
هاشمی بیان داشت: تهران به عنوان پایتخت و پیشانی نظام در امر گردش پذیری نقش فعال تری می تواند ایجاد کند و با این تصویب نامه این فضا باز خواهد شد.
 
هاشمی در خصوص جلسه ای که امروز با تمامی دستگاه های اجرایی داشت، عنوان کرد: مسئولیت هر شهرستان مشخص و 9 کمیته تخصصی نیز تشکیل شد، اولین کمیته کمیته بهداشت و درمان است که با توجه به اهمیت بهداشت مسافران چه در اسکان و چه در تغذیه امیدواریم با تشکیل این کمیته رفاه مسافران را شاهد باشیم، کمیته امداد و نجات که برای بروز حوادث احتمالی در جاده های کشور و استان تهران آماده باش کامل هستند، کمیته ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات، کمیته اسکان و پذیرایی آموزش و پرورش در خصوص اسکان فرهنگیان تمهیداتی در این راستا اندیشیده است، کمیته تنظیم بازار که در این کمیته عنوان شد خوشبختانه از لحاظ ذخیره میوه از جمله سیب و پرتقال، گوشت قرمز کمبودی نداریم و به رئیس سازمان صنعت، معدن تجارت استان تهران تذکر دادیم که توزیع باید مناسب باشد که با نظارت بر توزیع مشکل گرانی در روزهای اول نوروز نداشته باشیم.
 
استاندار تهران ادامه داد: کمیته ای نیز برای اطلاع رسانی و تبلیغات تشکیل شده است که در آن کمیته بحث فرهنگسازی را مطرح کردیم که با توجه به ایام فاطمیه گردشگران حتما شئونات اسلامی را رعایت کنند.
 
همچنین، کمیته حمل و نقل از دیگر کمیته ها بود که در آن مصوب شد هیچ گونه افزایش قیمتی در بحث حمل و نقل عمومی و کرایه تاکسی ها اعمال نشود، در کمیته بهیاری و شهرداری ها نیز مقرر شد تا خدمات شهری به گردشگران و مسافران نوروزی به بهترین نحو ارائه شود.
 
همچنین کمیته آخر در بحث امنیتی و انتظامی بود که خوشبختانه با گزارشی که مسئولان مربوطه ارائه دادند، آمار کشته ها در تصادفات جاده ای و همچنین آمار سرقت نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.
 
همچنین استاندار تهران درباره ساخت و ساز غیرمجاز خاطرنشان کرد: روند ساخت و ساز با نظارت مسئولان کند شده است با بسیار کند شده است و کمیته مبارزه با ساخت و ساز غیرمجاز در استانداری ها و فرمانداری ها مستقر هستند تا در صورت مشاهده ساخت و ساز غیرمجاز در بستر رودخانه ها به طور جد برخورد کنند.
 
هاشمی اذعان کرد: پرونده های خیلی سنگین در خصوص زمین خواری از گذشته وجود دارد که به این موضوع پردخته ایم و طی جلساتی که با نمایندگان مجلس، شورای شهر و شهردار داشته ایم این مسئله را بررسی کرده ایم و تا هفته آینده نتیجه را اعلام خواهیم کرد.
 
* شهروندان در مصرف آب صرفه جویی کنند
 
استاندار تهران در خصوص صرفه جویی آب عنوان کرد: اگر شهروندان در مصرف آب روزانه صرفه جویی کنند، کمبود آب در سال جدید نخواهیم داشت و اگر صرفه جویی صورت نگیرد مجبور خواهیم بود در تهران آب را سهمیه بندی کنیم.
 
وی همچنین یادآور شد: تعامل خوبی بین شهرداری، شورای شهر و استانداری ایجاد و کمیته ای برای بررسی مشکلات استان تهران تشکیل شده است .
 
استاندار تهران در پایان افزود: در هیئت دولت کمیسیون خاص مصوب شده و در آن شهردار تهران، رئیس شورای شهر و استاندار از اعضای این کمیسیون است که مسائل تهران در اولویت اول بررسی می شود که این قدم خوبی برای رفع مشکلات پایتخت می باشد.
 
انتهای‌پیام/
برچسب ها: استاندار ، تهران ، مسافران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.