استاندار ایلام با بیان اینکه باید با برنامه ریز مناسب و مطلوب ظرفیت های ایرانیان خارج از کشور بکارگیری شود گفت: فراهم آوردن حضور و مشارکت ایرانیان خارج از کشور در فرآیند های توسعه و آسانی ارتباط آنها با مراکز علمی باید مورد توجه قرار گیرد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛ محمدرضا مروارید  عصر دیروز در شورای امور ایرانیان خارج از کشور گفت: ایرانیان و به تبع ایلامیان مقیم خارج از کشور دارای استعدادهای مطلوبی بوده که پس از خروج از ایران بدون وقفه وارد عرصه های اقتصادی و تجارت شده اند.
وی افزود: در بررسی ها به رغم اینکه تبعه های برخی کشورها به عنوان کارگر در کشورهای دیگر مشغول می شوند ولی ایرانیان به علت داشتن استعدادهای درخشان وارد فعالیت های تجاری و صنعتی می شوند.
مروارید دانشجویانی را که در کشورهای اروپایی و سایر کشورهای جهان مشغول تحصیل بوده را از دیگر افتخارهای کشور در حوزه علمی دانست.
وی با اشاره به اینکه باید از مشارکت و کمک ایلامیان خارج از کشور برای توسعه بیش از پیش استان استفاده کرد گفت: لازمه تحقق این مهم شناسایی این افراد و تشکیل بانک اطلاعاتی بوده که در آینده در استان انجام خواهد شد.
مروارید تاکید کرد: به رغم اینکه این افراد در خارج کشور ساکن بوده ولی ارتباط با آنها باید منسجم تر شده تا از استعدادهای فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و غیره آنها استفاده شود.
وی افزود: تلاش می شود در صورت ممکن در سفر آینده رییس جمهور به ایلام از شماری ایلامی مقیم خارج کشور دعوت شود تا با دکتر روحانی نشست هم اندیشی برگزار کنند./س
 
 
 
 
انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.