عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: رسانه‌‌ها بویژه صدا و سیما نقش تعیین کننده‌ای در ترویج مصرف برنج ایرانی دارند و باید تبلیغات برنج خارجی را متوقف کنند.

بهرام بیرانوند در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، گفت: طبق قانون باید درصدی از واردات برنج صرف تحقیق، توسعه و پیشرفت تکنولوژی در حوزه تولیدات داخلی شود. اما در کشور ما اصل موضوع خود واردات است که عملاً عرصه فعالیت را بر تولید کننده داخلی تنگ کرده است.
 
وی در ادامه اضافه کرد: دریافت بخشی از عوارض واردات و تزریق آن به بخش تحقیق و توسعه در حالیکه زمینهای کشاورزی بعضاً از زیر کشت برنج خارج می‌شوند چندان کار مفیدی نمی‌تواند باشد.
 
نماینده مردم لرستان با اشاره به اینکه سطح زیرکشت برنج علاوه بر حفظ باید افزایش یابد بیان کرد: ارقام جدید و پر محصول باید معرفی شوند و خسارت و آسیب‌هایی که در مزرعه یا مرحله خشک کردن برنج به وجود می‌آید متوقف شود.
 
این عضو کمیسیون کشاورزی در ادامه تأکید کرد: رسانه‌ها بویژه صدا و سیما نقش تعیین کننده‌ای در این حوزه دارند به بیان واضح‌تر باید تبلیغات برنج خارجی متوقف شود. متأسفانه برنج‌های عرضه شده در بازار فقط نام و کیسه ایرانی دارند و مصرف کننده با هدف حمایت از تولید داخلی به خرید آن می‌پردازد اما پس از طبخ متوجه می‌شود تنها چیزی که در این پروسه ایرانی نبوده است برنج داخل کیسه‌ها است.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار