معاون امور نظام فنی کشور ساخت و سازها در کشور را بی کیفیت، کم پایدار و غیر مقاوم دانست و گفت: کیفیت ساخت و ساز در کشور ما قربانی زیباسازی و جلوه ظاهری شده است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران سنندج،  توتونچی در همایش نقش مهندسین در توسعه زیرساخت های کشور در سنندج، گفت: در کشورهای توسعه یافته، کیفیت ساخت و سازها در اولویت اول است و به این موضوع بیش از دیگر موضوعات اهمیت می دهند و از این رو عملکرد و عمر بناهای آنها بالا است.

وی با اشاره به اینکه در کشور ما عمران و آبادانی انجام شده اما جامعه توسعه نیافته است، گفت: توسعه اجتماعی در ایران مانند برخی از کشورهای توسعه یافته حاصل نشده و این به عدم رعایت قوانین و مقررات موجود در حوزه عمران بر می گردد.

وی گفت: در حوزه راهسازی طوری راه ها را می سازیم که بعد از سه سال از بین می رود و نیاز به بهسازی دارد.معاون امور نظام فنی کشور همچنین با اشاره به اینکه برای ساخت یک ساختمان در کشور ما چندین برابر کشورهای توسعه یافته هزینه می شود، گفت: با وجود این همه هزینه، ساختمان های ما از کارایی، استحکام و کیفیت لازم برخوردار نیستند و این ناشی از بی توجهی به زیرساخت های لازم است.

طاهری به نقش مهندسین در توسعه کشور اشاره کرد و آن را غیر قابل انکار دانست و افزود: توسعه زیرساخت ها در کشور بر عهده مهندسین است و از این رو نقش بی بدیلی در روند توسعه ایفا می کنند./س
 

برچسب ها: توسعه ، نظام ، رعایت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.