رئیس مجلس شورای اسلامی دقایقی پیش در نشست علنی مجلس ملی آفریقای جنوبی حاضر شد و مورد استقبال رئیس و نمایندگان این مجلس قرار گرفت.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز چهارشنبه ( 14 اسفند) درسفر به آفریقای جنوبی در نشست علنی مجلس ملی این کشور حاضر شد و مورد استقبال نمایندگان این مجلس قرار گرفت، همچنین رئیس مجلس آفریقای جنوبی حضور دکتر لاریجانی و هیات همراه را در نشست علنی مجلس ملی این کشور خیر مقدم گفت.

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران عصر روز چهارشنبه پس از بازدید از موزه برده داری کیپ تاون در ضیافت رسمی شام که از طرف رئیس مجلس ملی آفریقای جنوبی تدارک شده است شرکت می کند.

بر اساس این گزارش، آفریقای جنوبی 9 استان دارد که پرتوریا، پایتخت سیاسی، کیپ تاون مرکز قانونگذاری و بلوم فونتین مرکز قضایی آن است. دادگاه قانون اساسی این کشور هم در ژوهانسبورگ قرار دارد که مرکز اقتصادی آفریقای جنوبی به شمار می رود.

مجالس قانون گذاری آفریقای جنوبی از مجمع ملی 400 نفره تشکیل شده است و مجلس شورای ملی استانی آن هم 90 عضو دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی و هیات همراه همچنین ساعت 11 صبح روز پنج شنبه، فرودگاه کیپ تاون در آفریقای جنوبی را به مقصد فرودگاه برازاویل پایتخت جمهوری کنگو ترک می کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار