نشست رسانه‌ای نمایش "گوشه‌ی دل تهرون" در دکور این سریال برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران صبح امروز نشست رسانه‌ای سریال "گوشه‌ی دل تهرون" با حضور "رامبد جوان" کارگردان، "بهرام شاه محمد لو" و "آفرین عبیسی" بازیگر، "رضا نمازی" فیلمبردار، و "آرش برومند" در لوکیشن سریال برگزار شد.  



رامبد جوان در ابتدا گفت: چیزی شاید حدود 3 ماه پیش با آقای علی‌زاده مدیر گروه تفریحات سرگرمی صحبتی شد که امسال برخلاف سال‌های دیگر که یک استودیو، مجری، دکور و تعداد زیادی مهمان از شاخه‌های مختلف که همیشه در تمام شبکه‌ها برگزار می‌شود و به یک نوع استاندارد تبدیل شده، دست به کاری جدید بزنیم.
 
وی ادامه داد: از آنجا که تلویزیون خود را فرهنگ‌ساز می‌داند که این اتفاق از نظر بنده درست هم است باید در قالب‌های مختلف برنامه‌سازی اتفاق بیفتد و در دوران مختلف تمام نکات مطرح شود و به جای تمام قواعد دیکته شده بیاییم برنامه را تولید کنیم.  

وی افزود: به همین خاطر پس از کندوکاوهای زیاد فکر کردیم سریالی بسازیم که کل سریال در یک روز پخش شود. سریال در 12 قسمت پخش می‌شود و بنده در این سریال به عنوان مجری و کارگردان برنامه‌ها در این 12 قسمت موجب هماهنگ شدن کار می‌شوم.  

این کارگردان عنوان کرد: در این اثر تعداد زیادی تبریک عید از طرف مردم معمول و همین‌طور مسئولان شهر تهران مثل شهردار، اعضای شورای شهر و استاندارد، تعدادی پزشک، دانشمند، ادیب و هنرمند در رشته‌های مختلف خواهیم داشت و این سه قالب اصلی برای نوروز طراحی شده است.  



با "سجاد افشاریان" قرار شد یک خانواده‌ی شلوغ را طراحی کنیم که این خانواده در منزل پدری خود جمع ‌شده‌اند. تمام حرف‌هایی که مجری قرار بود در استودیو به صورت جملاتی مستقیم و غیرمستقیم به تماشاچی منتقل کند گروه به صورت نمایش ارائه می‌دهد و در عین حال سعی می‌کند این اتفاق گل درشت نباشد. بخش‌هایی که ممکن است اتفاق در آن نیفتد و یا کم‌رنگ باشد و به چشم نیاید در آیتم‌های بنده توضیح داده می‌شود.
 
کارگردان فیلم "ورود آقایان ممنوع" افزود: بنده از یک نقطه شهر به نقطه دیگر شهر که البته فاصله‌ی زیادی ندارد جابه‌جا می‌شوم و یکسری واقعه را نازل کردیم و یکسری وقایع دیگر هم بر سر من نازل شد.  

جوان ادامه داد: در این مجموعه مهمان زیادی وجود ندارد. در برنامه‌های زنده به دلیل سیاست‌گذاری سازمان اصولا میزان خطا که شاید قابل بخشش باشد آزار دهنده و آسیب زننده است که با شکل تولید می‌توان این مشکل را حل کرد. 

وی ادامه داد:قرار بود یک اپیزود ما نزدیک سال تحویل در یک جای بخصوص به صورت زنده با حضور همه‌ی عوامل فیلم اجرا شود که اعلام شد که برنامه باید به صورت تولیدی جمع‌آوری شود.  

این کارگردان گفت: برای من مهم است که تماشاگر ذائقه‌اش تغییر پیدا کند. چون تلویزیون چیزی را به عنوان خوراک آنقدر به مردم داده که تبدیل به ذائقه‌ی آن‌ها شده. مردم قطعا نسبت به برنامه‌ی ما واکنش منفی خواهند داشت. ما سعی داریم چیزهایی در اختیار مردم بگذاریم که برای آنها جذابیت دارد.  

کارگردان "مسافران" تصریح کرد: هر قسمت سریال حدود 20 تا 25 دقیقه است و اولین قسمتش 10 صبح 29 اسفند پخش می‌شود.  


جوان گفت: در نمایش ما حدود 18 بازیگر وجود دارد که 4 نفر آنها بچه و بقیه بزرگسالند که 99 درصد بازیگران ما تئاتری هستند که این اتفاق به خاطر فرصت سکانس‌های قصه است. معتقدم قابلیت بازیگران تئاتر در این سکانس بیشتر از بازیگران سینما و تلویزیون باشد دلیل آن هم نوع کار است که اینگونه می‌طلبد.  

وی افزود: ما سکانس 5 صفحه‌ای را به صورت سکانس- پلان با دو دوربین از چند زاویه دائما تکرار می‌کردیم و این بچه‌ها توانایی دارند که چند دقیقه‌ی طولانی و گفتگوهایی توامان را با هم داشته و در آن شلوغی ارتباط برقرار کنند.  



این کارگردان ادامه داد: هماهنگی تعداد زیادی بازیگر کار بسیار دشواری است و با تک دوربین تبدیل به کارهای سابق تلویزیون به شکلی مصنوعی و سرد می‌شود.  

جوان خاطر نشان کرد: "فواد صفاریان پور" در این کار به بنده خیلی کمک کرد؛ جا دارد صفاریان پور را به عنوان مشاور کارگردان خود معرفی کنم. همین طور "جواد فرهانی" به عنوان تهیه کننده سینما و تلویزیون و تلفیق این دو با هم شرایط خوبی را برای ما فراهم آورد.  

"سجاد افشاریان" نویسنده "گوشه دل تهرون" گفت: در زمینه‌ی نگارش دست بنده خیلی باز بود. جا دارد اشاره کنم این به عنوان یک اثر اصیل در حال تولید شبیه خودش است و نمونه‌اش پیدا نمی‌شود. این اتفاق برای اولین بار می‌خواهد در مقابل تمام سال‌هایی گذشته قرار بگیرد و بازیگران پیشنهادی از طرف رامبد جوان همه مجموعه‌ای تأثیرگذار هستند به همین خاطر نیازی پیدا نکردیم سراغ بازیگران چهره برویم. 

وی ادامه داد: مجموعه‌ای دور هم و برای یک روز مردم فکر کرده‌اند تا روز عیدشان بهتر و با حال خوب سپری شود. 

این فرهنگ‌سازی باید برای تمامی لحظات شاد مردم کشور فراهم شود و مسئولان وقت بگذارند و برنامه‌سازی کنند چون خیلی از آیتم‌های تلویزیون دارای ضعف است این نوع کمدی را می‌شود در اینترنت پیدا کرد. برای اولین بار مجموعه‌ای دارد کار را به بهترین شکل تولید می‌کند. 



وی ادامه داد: تمام قسمت در یک روز پخش می‌شود که مخاطبان در صورتی که سه قسمت اول را ببینند می‌توانند قسمت‌های دیگر را دنبال کنند قسمت‌ها مستقل و پایان‌بندی در همان قسمت صورت می‌گیرد. البته تمام قسمت‌ها زنجیره‌ی واحدی را دنبال می‌کند. 

بهرام شاه محمدلو در ادامه گفت: یکی از دلایل اصلی انتخاب بازیگری از خانواده‌ی تئاتر محدودیت زمان، فشردگی کار، تنوع شخصیت‌ها در زمان محدود و منطقی و قابل باور شدن شخصیت‌ها بود که طبیعتا بازیگر باتجربه‌ی تئاتر این آمادگی را دارد تا به طور همزمان لحظه‌های قابل باور را بسازند تا نمایش کاملا ناتورالیستی و قابل باور اجرا شود. 

"آرش برومند" صدابردار سریال "گوشه دل تهرون" گفت: بنده اعتقاد دارم هر فیلمی یک تجربه‌ی جدید است با اینکه در سینما با بازیگرهای پر پرسوناز کار کردم ولی تا به حال به این سبک کار نکرده بودم. 

بنده باید با یک آمبیانس خاص صدابرداری کنم. ولی با وجود سختی کار به همکاری گروه بازیگران، فیلمبردار سریال ون رامبد جوان طوری صدابرداری کردیم که در مونتاژ به مشکل برنخوریم.  
 


















انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار