غم و غصه و ناراحتی‌های عاطفی تاثیری بسیار قوی بر ضعف و به وجود آمدن بیماری‌های مختلف در افراد دارند و حتی می‌توانند خطراتی کشنده به همراه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، پزشکان هشدار می‌دهند که ابتلا به "سندرم قلب شکسته" که در اثر بحران‌های عاطفی و یا فوت یک از نزدیکان در برخی افراد ایجاد می‌شود، می‌تواند آن‌ها در معرض ابتلا به مشکلاتی مانند ریزش مو، سردرد، سکته مغزی و حتی سرطان قرار دهد. 

گفتنی است، دانشمندان علت این امر را ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن در این شرایط و عدم قدرت مقاومت در مقابل بیماری‌ها ذکر کرده‌اند. 

بررسی‌ها نشان می‌دهند، پزشکان یکی از علل این رخداد را ترشح مادهٔ شیمیایی کورتیزول در این هنگام در بدن می‌دانند که یکی از عوامل ابتلا به بیماری‌ها است. 

دانشمندان بیماری‌هایی دیگری مانند دیابت، آسم، سکته قلبی و بیماری‌های قلبی و عروقی، درهای عضلانی، شکستگی استخوان‌ها و فشار خون بالا را از جمله عوارض سندرم قلب شکسته به ویژه در میان افراد جوان و سالمند معرفی کرده‌اند. 

پزشکان به این دسته از افراد توصیه می‌کنند برای جلوگیری از به وجود آمدن این مشکلات در درمان افسردگی و ناراحتی حتما از مشاوره متخصص زبده بهره بگیرند.


انتهای پیام/
برچسب ها: افسردگی ، سندرم ، قلب ، سکته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار