استاندار قم در پیامی به مناسبت هفته منابع طبيعي گفت: بهره برداری بی رویه ، غیر اصولی و ناسنجیده از این منابع خدادادی بدون توجه به دیدگاه ها و نظرات کارشناسی مبتني بر برنامه ریزی های علمی و مطالعاتی ، قطعاً می تواند اثرات مخرب و زیان آوری را برای کشور و استان عزیزمان بوجود آورد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، در قسمتی از این پیام آمده است: جنگل ها و مراتع هر کشور به عنوان منبع ثروتی عظیم و خدادادی ، مهمترین بستر حیات اقتصادی و زیر بنای توسعه پایدار آن كشور به شمار می آیند .

بدیهی است در صورت حفظ ، توسعه ، احیاء و بهره برداري مناسب و علمي از این منابع عظيم حياتي ، پوشش گیاهی حفظ گشته و بدین ترتیب ، از فرسایش بادی و آبی جلوگیری بعمل آمده ، به ذخایر آبی سفره هاي آب زير زميني استان كه به شدت در حال كاهش هستند افزوده گرديده و در نتیجه خاک مرغوب و حاصلخیز کشاورزی حفظ می شود که علاوه بر منافع اقتصادی جامعه ، تلطیف و پاكيزگي هوا و شادابی و نشاط مردم را نیز به همراه خواهد داشت .

بر اساس این واقعیت های عینی است که رهبر فرزانه انقلاب اسلامي حضرت آيت اله العظمي خامنه اي (مدظله العالي)با تاکید بر این امر مهم می فرمایند :« برای سر سبز نگهداشتن کشور باید نهضتی فراگیر بر پا شود » چرا که پیشرفت و توسعه کشور در سایه سر سبزی و حفظ منابع پایه یعنی آب و خاک و گیاه میسر خواهد بود .

از طرفي مسأله گسترش و حفظ منابع طبيعي در استان قم به دليل داشتن شرايط اقليمي خاص مناطق خشك و بياباني، محدوديت شديد منابع آب و مواجه مستمر با پديده خشكسالي، از اهميت حياتي برخوردار بوده و نيازمند داشتن نقشه راه جامع و تدوين برنامه هاي راهبردي با نگاه و رويكرد تغيير در الگوي كشت و انتخاب گونه هاي گياهي سازگار با اقليم استان مي باشد./س
 
پایان خبر/
برچسب ها: قم ، هفته ، منابع ، طبیعی ، مردم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.